[Opgelost] Locomotief loopt uit het blok.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

[Opgelost] Locomotief loopt uit het blok.

Bericht door wdevaal »

Beste allemaal, ook ik rij al langen tijd met iTrain en heb een plus licentie iTrain werk voor naar volle tevredenheid en daar heb ik geen problemen mee.

Echter ik heb een Piko Locomotief [40422] en in deze Locomotief zit een Piko Next18 [46502] decoder.
Het probleem is dat ik de optrek en afrem vertraging van deze locomotief niet uitgeschakeld krijgt met het gevolg dat de locomotief het blok uitloopt.
Ik hoop dat iemand mijn op het juiste spoor kan zetten en weet met welke CV's ik moet gaan spelen
CV27 zou ik verwachten maar welke bit ik hier ook in veranderd heeft geen invloed op de afrem reactie.
Bijgaande een scherm afdruk van mijn decoder instellingen.

Schermafbeelding 2023-08-17 224852.png
Schermafbeelding 2023-08-17 224852.png (28.14 KiB) 349 keer bekeken

Hier het PDF http://piko-rus.com/db/piko-46402.pdf bestand van de decoder.

Grt, Willy...
Laatst gewijzigd door wdevaal op 23 aug 2023 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

piksov
Berichten: 1443
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Locomotief loopt uit het blok.

Bericht door piksov »

cv3 en cv4 op 0 is in mijn ogen raar.... dan moet ie in 0 seconden afremmen en accelereren ... Het klinkt een beetje als deze functionaliteit uitschakelen ...

Ik zie beide cv's op b.v. waarde 1 zetten

cv27 is voor abc remmen, volgens mij gebruik je dat niet als je itrain gebruikt, dus op waarde 0 zetten

Dan hebben we dit verhaal in de handleiding:
CV139 = Braking distance in cm
CV140 = alternative braking distance, can be activated via the CROSS bit (see "Advanced Function Mapping")
CV141 = maximum speed of the model locomotive in cm/s
CV142 = If the value determined for CV141 exceeds 255, the remainder is entered in CV142 (possibly track 1 IIm (G).
CV143 = Activation of the constant braking distance by:
Bit 0 = 1 -> reference speed = 0, with current internal speed according to CV138 and higher
Bit 1 = 1 -> ABC Brakes
Bit 2 = 1 -> DC Brakes
Bit 3 = 1 -> DCC Brake signal
CV143 = 0 -> No constant brake distance
If braking is initiated with a constant braking distance, the decoder does not react to driving commands again until the locomotive has come to a standstill. This process can be interrupted by switching on the shunting gear.


Ik zou cv143 ook op 0 zetten...



Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Locomotief loopt uit het blok.

Bericht door wdevaal »

Goed Guus, ga dit morgenvroeg eens invoeren zoals jij het hier schrijft, en laat je het resultaat dan wel even weten.

Voor zover Thanks.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Locomotief loopt uit het blok.

Bericht door wdevaal »

Beste mensen, het probleem is mede danks zij jullie opgelost. Het was inderdaad de reactievertraging in iTrain die ik heb aangepast. Ik denk dat ik deze verkeerd begrepen heb.

Thanks alle.

Groetjes Willy....


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Plaats reactie