Locomotief maakt veel lawaai

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Donald Duck
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:09

Locomotief maakt veel lawaai

Bericht door Donald Duck »

In 2002 heb ik de Minitrix loc nr. 12688 gekocht en op Eurospoor 2008 de loc. 12552.
Als ik beide loc's vergelijk dan is de nieuwe geruisloos en snort over de baan, terwijl
de loc. veel lawaai maakt. Het linkt erg rauw. Ik heb alle radertjes al ge-olied, wat ik
regelmatig bij al mijn loc''s doe, maar dat helpt niets.

We weet een oplossing.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2093
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Locomotief maakt veel lawaai

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

Ik heb het een en ander even nagezocht. Art.nr 12688 is een Re 460 van de SBB en art.nr 12552 is een MWB Taurus. Deze loks zijn feitelijk compleet anders en er zit 10 jaar ontwikkelingstijd tussen deze modellen. De 12688 stamt uit 1996 en de 12552 uit 2006.

Zelf heb ik een neutrale Re 460 van een later bouwjaar en ook die heeft een voor dit loktype bekende geluidsproductie. De enige oplossing is een motorwissel want die produceert het geluid. Hiervoor zou een maxxon motor (bijv. Sb Modellbau) kunnen gebruiken. De ombouw zou (op basis van de op de website gegeven info) geen enkel probleem mogen opleveren. Het is een gevalletje van mtx motor eruit en maxxon erin. Geen gefrees of ander geklier.

Robert
Laatst gewijzigd door Robert_N-Nm op 27 okt 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Locomotief maakt veel lawaai

Bericht door martinb »

Maak alles weer goed schoon (dunne olie eraf halen met een wattenstaafje en wasbenzine) en doe er eens een beetje kogellagervet op om de locomotief te smeren(klik). Mij bevalt dat erg goed en maakt zelfs minitrixen stiller. De dunne olie doet weinig tot niets op die dingen. Minitrix maakt veel meer herrie in mijn ervaring dan .v. fleischmann of roco. De tandwielen zijn n.a.w. van koper o.i.d. en dat hoor je direct.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

JohanN
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 okt 2008 07:16

Re: Locomotief maakt veel lawaai

Bericht door JohanN »

Mijn Lollo van Minitrix heeft geen sounddecoder nodig! :D Sinds ik hem digitaal gemaakt heb gromt hij als een echte diesel. Maar hij rijdt perfect.

JohanN


Plaats reactie