DR5000 advies yamorc

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Rohald
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2023 10:50

DR5000 advies yamorc

Bericht door Rohald »

Goedendag,

Sinds een half jaar ben ik weer begonnen met deze hobby. Jaren terug had ik een analoge c rail baan.
nu begonnen met een digitale baan met fleischmann piccolo.
Op dit moment bezit ik een tweedehandse DR5000 met 1 DR4088 en 1 DR4088LN CS module.
Ik verwacht nog wel meer modules nodig te hebben maar door de schaarste van de digikeijs componenten nog niet meer kunnen aanschaffen.
Aangezien ik nog in opbouw fase ben vroeg ik me af moet ik verder gaan met de firma digikeijs?
ik ga de besturing doen met Itrain.

Waar ik tussen twijfel is:
Optie 1: huidige behouden en uitbreiden met digikeijs componenten.
Optie 2: de DR 5000 upgraden met de yamorc chip en overgaan op de yamorc modules.
Optie 3: alles vervangen door de yamorc yd7000 die binnenkort uitkomt met de yamorc modules.

Digikeijs bevalt mij wel maar ben bang dat ik in de toekomst misschien alles moet vervangen omdat Itrain het niet meer ondersteund of geen updates komen voor de centrale.

Wat zouden jullie doen????



FidOo
Berichten: 5683
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door FidOo »

Optie 2 zou mijn keuze zijn.

Optie 1 valt af voor mij (leveringsproblemen en andere bekende issues)

Optie 3 is misschien wat overtrokken. Je huidige componenten zijn toch prima. En mochten ze defect raken kun je ze altijd nog door een equivalent van yamorc vervangen.

Blijft optie 2 over.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

WimR
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door WimR »

Je kan bij elke centrale die loconet ondersteund gebruik maken van de componenten van alle leveranciers, zoals Yamorc, Uhlenbrock etc.
Optie 1 kan je dan ook vergeten.

Optie 3 kan je zelf uitbreiden met alle leverbare loconet ondersteunende centrales, zoals Z21, of IB (Uhlenbrock) of voor de kleinere versie Daisy II ook van Uhlenbrock.

Alle computerprogramma's zoals iTrain ondersteunen loconet en dan ook centrale onafhankelijk.

De vraag is dan eigenlijk in welke loconet centrale hebben we het meeste vertrouwen of bevalt het beste.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340

Onderwerp starter
Rohald
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2023 10:50

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door Rohald »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor mijzelf even uitzoeken wat ik wil, digikeijs componenten lijken voor nu niet meer interessant. Zal ook eens naar de andere merken kijken die loconet ondersteunen. Voor nu neig ik om voor de optie te kiezen om de chip te vervangen van de dr5000 zodat ik een centrale heb met de nieuwste firmware. Ook de optie WiFi van yamorc spreekt me aan.

Bedankt



Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door Wim Ros »

Rohald schreef: 13 apr 2023 09:13

Waar ik tussen twijfel is:
Optie 1: huidige behouden en uitbreiden met digikeijs componenten.
Optie 2: de DR 5000 upgraden met de yamorc chip en overgaan op de yamorc modules.
Optie 3: alles vervangen door de yamorc yd7000 die binnenkort uitkomt met de yamorc modules.

Digikeijs bevalt mij wel maar ben bang dat ik in de toekomst misschien alles moet vervangen omdat Itrain het niet meer ondersteund of geen updates komen voor de centrale.
Allemaal paniek voor niets.
Alles wat via Loconet werkt blijft werken alles wat via DCC blijft werken, ongeacht de naam van de leverancier. iTrain zal altijd LocoNet ondersteunen, dus alle merken en centrales zullen daarmee blijven werken.
De DR5000 upgraden is het enigste wat een goede optie is. Blijft verder hetzelfde voor b.v. iTrain namelijk LocoNet.

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
Rohald
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2023 10:50

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door Rohald »

Inmiddels de yamorc chip besteld



Joopst
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2021 15:55

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door Joopst »

Kun je als leek de upgrade van de DR5000 zelf uitvoeren of is dit niet aan te raden?



WimR
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: DR5000 advies yamorc

Bericht door WimR »

Voor een leek is zelfs dit eenvoudig te doen.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340
Plaats reactie