Irgendwo

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Plankgas
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2022 19:21

Irgendwo

Bericht door Plankgas »

In het afgelopen najaar ben ik begonnen met de bouw van mijn eerste N-baan. Na de verhuizing naar Vianen, was mijn eerste klus het ontwerpen van het baanplan. Zoals al mijn vorige (H0)banen doe ik dat in Coreldraw. Uitgangspunten waren: Radius minimaal 35 cm, helling maximaal 2%, afmetingen per bak 100 x 120 cm. Het sporenplan moest eenvoudig zijn, de meeste aandacht zou naar het bouwen gaan van alles en nog wat, zoals bomen tunnelingangen en keerwanden. De baan is helemaal van flexrails, gesoldeerd en op een minimaal polystyreen bed geplakt. De bakken bestaan uit triplex plaat op een rachel-skelet, de zijkanten zijn van multiplex. De grootste wensen qua rollend materieel zijn ook al ingevuld: het passagiersvervoer zal plaatsvinden met een railbus van Fleischmann en een V100 met een drietal umbaurijtuigen. Voor het goederenvervoer is al een drietal rongenwagons gekocht. Aan het bedieningspaneel is te zien dat alles analoog wordt aangestuurd. Oorspronkelijk zou er links en rechts een klimspiraal komen, maar dat idee is gecanceld om het geheel eenvoudig te houden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1095
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Irgendwo

Bericht door bpieters »

Ziet er prima uit!
Ik hou wel van zo'n nostalgisch bedieningspaneel met die trix-trafo.
Ik rij zelf ook analoog en dat bevalt prima.


Plaats reactie