Bezetmelders

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Bezetmelders

Bericht door Jelle »

Hallo,

Ik ben opnieuw een baan aan het opbouwen, en nu had ik mijn bezetmelders van Rosoft er onder geschroefd. In eerste instantie niets mis mee, maar na een paar keer over de baan gereden te hebben, werken ze niet meer. Mijn vermoeden is dat de s88SD16-n de geest heeft gegeven.

Aangezien Rosoft niet meer actief lijkt te zijn, kan ik hiervoor dus ook geen nieuwe meer bestellen, en tweedehands weet ik uberhaupt niet waar ik die moet zoeken.

Dus denk ik dat ik min of meer verplicht ben een aantal 'nieuwe' bezetmelders aan te schaffen.

Nu wilde ik jullie naar de verschillende ervaringen vragen met alle mogelijke bezetmelders die er te verkrijgen zijn.

Graag hoor ik/lees ik van jullie.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

hvdkooij
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2023 20:18
Locatie: Hattem

Re: Bezetmelders

Bericht door hvdkooij »

S88N of iets anders?
En ben je bereid zelf te solderen?
Dan is dit een optie: http://www.paulspage.nl/S88%20NL/S88NL.html


rocrail op PI400,
z21 start met diverse modules.,
FM Picolo rails.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bezetmelders

Bericht door Jelle »

Mijn excuses voor de late reactie, maar omdat ik geen meldingen meer krijg, is het voor mij lastig om reacties te lezen waar ik het bestaan nog niet van weet.

Maar terug op je reactie, het was inderdaad een S88N module.
En natuurlijk ben ik bereid om zelf te solderen.

Alleen werkt je link niet bij mij... :o


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7442
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

: Bezetmelders

Bericht door Krab »

Je kan ook een mailtje aan Wim Ros sturen of hij ze nog kan repareren voor je .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Bezetmelders

Bericht door Wim Ros »

Jelle, na een paar keer overrijden door een trein geven ze echt niet zomaar spontaan de geest, vertel waar je het op aansluit, en wat je doet of gedaan heb. Ben gewoon via email bereikbaar.

Groetjes Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bezetmelders

Bericht door Jelle »

Wim Ros schreef: 11 aug 2023 19:04 Jelle, na een paar keer overrijden door een trein geven ze echt niet zomaar spontaan de geest, vertel waar je het op aansluit, en wat je doet of gedaan heb. Ben gewoon via email bereikbaar.

Groetjes Wim.
Ja, dat snap ik dat het eigenlijk niet zomaar de geest kan geven, maar ik heb er absoluut geen verklaring voor.
Ik heb ze onder de baan geschroefd, zoals ik ze eerder ook onder mijn toenmalige baan had zitten.
(ik krijg hier tegenwoordig de foto's niet meer zichtbaar)
De rijstroom komt vanaf de 'schone' rijstroom van de nieuwe centrale die ik heb (Piko light) De rails allemaal op de rijstroom achter de diodebrug. (links onder in de hoek)
De ene dag nog proef gereden, alles uit gezet. de volgende dag weer aangezet om weer te rijden, maar de bezetmelders gaven geen rijstroom meer af. Dus alles stond stil.

Dat is alles wat ik erover kan zeggen. verder is er ook niemand bij geweest.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Bezetmelders

Bericht door maarten »

Zijn je isolaties nog in orde? Als je ze doorslijpt kun je er voor de zekerheid een stukje dun styreen tussen lijmen. Als er door zagen nog een braampje tussen zit dan kan die ook een verbinding maken, ook als je plastic schoentjes gebruikt.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bezetmelders

Bericht door Jelle »

Voor de geïsoleerde railstukken gebruik ik alleen maar isolerende railschoentjes.
In het verleden ondervonden dat dit bij mij veel beter werkt dan het doorslijpen van de rails. Bij het doorslijpen komt er achteraf nog wel een weer iets tussen wat problemen op kan leveren. Met isolerende railschoentjes heb je daar eigenlijk nooit last van.
En bramen heb ik eigenlijk nooit last van. Hooguit als ik er teveel eet. ;) :mrgreen:


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Bezetmelders

Bericht door Wim Ros »

Jelle, werkt het alweer? Van de ene op de andere dag zijn er namelijk niet ineens 128 diodes defect. Dus er zal ergens een draadje geen rijspanning doorgeven.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bezetmelders

Bericht door Jelle »

Wim Ros schreef: 04 sep 2023 16:04 Jelle, werkt het alweer? Van de ene op de andere dag zijn er namelijk niet ineens 128 diodes defect. Dus er zal ergens een draadje geen rijspanning doorgeven.

Mvg
Wim.
Wim, Op de eerste print (s88SD16-n?) zit een gele LED. Die zou toch eens aan moeten gaan. maar niet dus.
Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd en die zijn goed. Spanning (rode draad) heeft spanning t.o.v. de ground. Alle draden voor bezetmelding (paarse draad) zijn goed aangesloten en geven geen storingen.
Het enige wat ik kan concluderen is dat de die eerste print op de een of andere manier niet meer functioneert. Of de rest die daar achter 'hangt' wel of niet werkt weet ik dus niet.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Bezetmelders

Bericht door Wim Ros »

De eerste print is dus een Loconet-print oftewel een L.Net-s88SD16-n dat is wat anders dan wat je omschrijft als een s88SD16-n print, als je het beestje bij zijn naam noemt is het probleem ook gelijk duidelijk en is dat met een enkel antwoord opgelost. Zal dit verder buiten dit forum voor je oplossen.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bezetmelders

Bericht door Jelle »

Wim Ros schreef: 07 sep 2023 20:40 De eerste print is dus een Loconet-print oftewel een L.Net-s88SD16-n dat is wat anders dan wat je omschrijft als een s88SD16-n print, als je het beestje bij zijn naam noemt is het probleem ook gelijk duidelijk en is dat met een enkel antwoord opgelost. Zal dit verder buiten dit forum voor je oplossen.

Mvg
Wim.
Bedankt Wim, nu wordt het weer wat duidelijker.
Ja, sorry maar ik heb nu eenmaal altijd ruzie met die benamingen die voor mij niet zo logisch overkomen. Dat is mijn probleem. ;)


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bezetmelders

Bericht door Jelle »

@Wim Ros Bedankt voor de IC, nu kwestie van omwisselen en draaien weer :?:


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Plaats reactie