City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Debvd

City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd » 18 jan 2019 17:00

Hoi Allen,

Eindelijk tijd gevonden om eens wat te gaan doen aan mijn baan...beter gezegd begonnen met de ombouw.

Even reminder wat het doel is....

Afbeelding

Dit is het uiteindelijk doel ...maar er zijn al wat veranderingen onderweg in de bovenst laag daar ik met proefdraaien met de baan in koploper zag dat dingen toch beter konden.

Maar nu eerst de ombouw maken en starten met het eerste schaduwstation ;)

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bjorn
Laatst gewijzigd door Debvd op 30 mar 2019 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

bob vermeulen
Contacteer:

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door bob vermeulen » 18 jan 2019 18:46

Hallo Bjorn,

Zeer ambitieus plan maar ik voorzie toch wel wat problemen en omdat het een zeer groot meer jarenplan is voordat je echt aan het rijden ben zou ik je willen advisren om nog eens goed naar de toegangkelijkheid kijken. Daarbij bedoel ik met name de volgende punten:

De baan staat tegen de muur en daardoor kan je moeilijk bij de achterste sporen komen
De middelste spiraal is niet berijkbaar en ik kan je verzekeren dat je er bij moet kunnen blijven

Misschien zie ik het mis maar ik zou eens een 3D maken van het geheel

Mvrgr Bob

Feldberg-bahn in spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Debvd

Bericht door Debvd » 19 jan 2019 18:17

Hallo Bob,

Dank je voor je reactie.... Maar de beide kanten zijn voorzien van wielen dus kan schuiven waardoor ik er altijd achter kan komen.

De smalle kant kan er namelijk uit gehaald worden :-)

3d Foto
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bjorn

Onderwerp starter
Debvd

Bericht door Debvd » 20 jan 2019 12:10

Hoi Hoi,

Weer ff een update :-)

Eerste delen staan hier met ff het idee de platen erop om een idee te schetsen. Beide units zijn verrijdbaar naar voren en komen gefixeerd terug op hun plek :-)

Afbeelding
Hierbij komt links in de open ruimte nog een verrijdbare helix.

Afbeelding
Aardig wat ruimte voor rails :-)

Afbeelding
FF idee krijgen van het losse verbindingsstuk

Gr. Bjorn

Nico Essers

Bericht door Nico Essers » 20 jan 2019 12:45

Dit wordt een gigantisch project Bjorn. Je hoeft je niet te vervelen de komende tijd (mogelijk jaren) 8-)

Vriendelijke groetjes Nico

Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft S88SD16-n en ServoSwitch
macOS High Sierra en iTrain 4.1.9 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Debvd

Bericht door Debvd » 20 jan 2019 14:52

Hi Nico,

Nee inderdaad niet.... maar ben ongeduldig :-)

Gr. Bjorn

Onderwerp starter
Debvd

Bericht door Debvd » 20 jan 2019 15:40

Even een vraagje tussendoor....

Heb hier op de foto de R1, R2, R3 en R3a liggen ..... de R1 valt zowieso af maar dan hou je drie over voor naar boven en naar beneden in de helix.

Afbeelding

Iemand verder ervaringen met R2 ?? En als je drie gebruikt heb je dan continu 2 naar boven of is 1 wisselbaan dan naar boven dan naar beneden?

Hoor graag van jullie

Gr. Bjorn

Wablo

Bericht door Wablo » 20 jan 2019 20:38

Bjorn,

Een gigantisch bouwplan, ik weet niet hoe diep deze constructie is maar helaas zie ik net als Bob problemen met de bereikbaarheid in dit ontwerp, een paar keer dat smalle stuk verwijderen zal geen probleem zijn maar als dat wekelijks moet gebeuren word het al gauw een ergernis, ook de helix zijn zo te zien enkel aan de bovenzijde te bereiken bij een calamiteit.
Je schaduwstation beslaat uitgezonderd bij de helix slechts de helft van de bodemplaat, plan de rails dan aan de voorzijde of halveer de plaat inclusief die horizontale tussenbalken, dan krijg je een betere bereikbaarheid en je kan je benen onder de baan kwijt, ook de afstand tussen het schaduwstation en het eerste zichtbare gedeelte kan je volgens mij fors verminderen, dan komt de helix op beide kopeinden hoger te liggen en kan je aan de onderzijde een opening maken voor een betere bereikbaarheid.
De Helix van mede forum lid Michiel van Station Brussel Luxemburg was half zo hoog en die is nu uit onvrede over eindeloos rijdende onzichtbare treinen aan het afbreken, waar ik hem wel gelijk in geef maar het blijft uiteraard jouw plan en baan.

groetjes,
Bert

Onderwerp starter
Debvd

Bericht door Debvd » 21 jan 2019 21:30

Hoi Bert,

Dank je feedback...

De diepte is links 95 cm en rechts 90 cm...in snap wat jullie bedoelen met de diepte...maar de banen zijn volledig verrijdbaar naar voren zodat je erachter kan komen...werkruimte 80 cm ....wat betreft het schaduwstation zal dat groter worden dan op de tekening...al bezig opnieuw te tekenen haha....Het smalle stuk overigens ligt op centreerpennen dus in principe alleen 2 kabels connecten en zou het weer moeten doen (moet nog wel goed getest worden :-) )

Wat betreft de helixen zal denk ik bij mij het effect minder storend zijn. Michiel was afhankelijk wat er links of rechts boven komt en reed dan direct zijn station binnen. Bij mij zijn het 3 helixen die op verschillende plekken naar boven komen, 3 stations ..dus meer activiteit op de bovenste zichtbare lagen. In koploper de baan in demo gedraaid en op rustige momenten zijn er minstens 6 treinen actief op drukste momenten 12 treinen (alleen op de bovenste lagen.) Daarnaast ligt het schaduwstation 3 en 4 op 2 of 3 ronden helix van de bovenste laag verwijderd dus hier zal het ook snel over de bovenste lagen begeven.

Zal als ik van de week weer ff tijd heb voor de baan ff de baan naar voren halen dan heb je een idee erbij.

Groetjes Bjorn

Onderwerp starter
Debvd

Bericht door Debvd » 21 jan 2019 22:51

Weer een stapje verder ;) ;) ;)

Afbeelding
FF test leggen om meer idee te krijgen hoe het wordt en nog wijzigingen kan doorvoeren in het plan :-) vooraan komt een helix

Afbeelding

Afbeelding
Idee van forumgenoot Maurits om de verbinding maximaal te benutten ipv 2 banen... wordt in gebruik genomen het idee (y)

Afbeelding
Een voorschot op de andere kant :D

Afbeelding
Hier aan het eind komt nog de verrijdbare helix :-) en dan kan ik nog achter de baan komen :-)

Groetjes Bjorn

Plaats reactie