Vorig jaar heb ik de stam van de Railjet 175 jahre OEBB aangeschaft,maar toen bewust zonder lok.
Dit omdat ik de hobbytrain loks afgezworen had ivm de mindere kwaliteit van de detaillering en het warm lopen van de motoren.
Uiteindelijk heb ik nu toen de bijpassende lok kunnen aanschaffen via Ebay,omdat ik het eigenlijk geen gezicht vond zonder de bijpassende lok.
Tja ik heb het jaren lang afgezworen de Hobbytrain loks.
Maar ik heb gelezen bij onze duitse vrienden dat de kwaliteit aanmerkelijk verbetert is.
De hoogte is inderdaad een flink stuk gezak,dus de buffers hebben tegenwoordig de hoogte zoals het hoort.
De duurtest van de vernieuwde Taurus heb ik helaas nog niet kunnen testen.
Blijft imposant al die mooie lange treinen op je baan Chris. Kun je inmiddels al helemaal rond rijden of zijn er nog steeds werkzaamheden te verrichten?
Ik heb al wel wat bochten aangepast maar vanaf eind augustus ben ik ook veel buiten geweest.
Daar ben ik een overkapping aan het bouwen van Douglas hout en wanden van zwart Zweeds Rabat.
Ivm de afmetingen heb ik hier behoorlijk wat werk aan gehad met een afmeting van 9,90 bij 4,30.
Deze is nu eindelijk klaar qua houtwerk en dak.
Nu moet ik aan de vloer beginnen,maar dat doe ik enkel bij goed weer. Dus de komende tijd moet wel weer wat gaan gebeuren aan de baan.
Ja dat probleem herken ik, tis hier dan geen overkapping maar een keuken. Wel een flink maatje inderdaad, snap dat daar een hoop tijd in gaat zitten. Maar nu dat dak af is kun je toch gewoon droog werken
Ik zit dan wel droog maar ik heb de laatste tijd zat kou geleden.
Enger is niet alleen onder de overkapping maar ook het paadje er naar toe en voor de overkapping.
Ben jezelf klaar met de keuken?
Er gaat meestal meer werk inzitten dan gedacht.
Vandaag ben ik maar weer eens naar de baan geweest.
Door wat materieel op te bergen krijg ik weer ruimte om te gaan bouwen.
Nu stond er veel te veel in de weg om fatsoenlijk overal bij te kunnen.
Van de week ben ik weer aan het sturen geweest tijdens het opruimen.
En kwam de Rail Cargo Carrier 1216.228 in tandem voorbij met de 1293.001 met een goederentrein aan de haak.
Enkele minuten later komt een goederentrein door het station gedenderd op weg naar Villach.
De 1144.290 in tandem met de 1293.001 trekken de goederentrein richting de dalabfahrt richting Spittal.
Aangezien dat al het moderne materieel van de baan is, heb ik maar wat Old school materieel op de rails gezet.
Dus komen de Valusek maar vooral de Blutorange varianten weer voorbij.
Met een gemengde goederentrein aan de haak komt de Valusek 1043.010 voorbij richting de Tauerntunnel.
Bedankt,ik vind het persoonlijk ook een mooie kleurrijke periode met veel variatie qua model serie’s en bonte buitenlandse skitreinen.
Hier loopt de In Valusek design gestoken 1043.010 het station binnen met een Rex zug.
Bedankt,we zitten weer helemaal in jou periode.
Gisteren heb ik ook nog wat uitbreiding binnengekregen met een paar mooie schotternwagens van de OEBB Wir Bauen fur Sie.