Duitse segmentenbaan
Re: Duitse segmentenbaan
Helemaal waar Jan! Aan het werk maar weer
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Daar sluit ik me van harte bij aan Ben. De etalages zien er fantastisch uit.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Duitse segmentenbaan
Deze maand laten we een geheel nieuwe badkamer installeren. Alles wordt vernieuwd, ook de zand-cementvloer. Dat betekent dus breken, beuken, hakken en slijpen. Soms bedroeg het zicht in huis minder dan op een vroege herfstochtend op een mistige A2 en vlijde zich dag na dag geruisloos een steeds dikkere laag stof op alles in het huis. Ik had eerst nog het plan mijn baan af te dekken met een groot vel dun plastic, maar hoe verwijder je dat later zonder dat je het stof dat er op ligt alsnog over je baan uitstort?
Het rijdend materieel is vooraf volledig ingepakt in zijn ovp en zorgvuldig opgeborgen. De baan die op de (open) overloop op de 2e verdieping staat liet ik onbeschermd. Wel heb ik het trapgat afgesloten met twee aan elkaar gestikte verhuisdekens uit de bouwmarkt en dat blijkt verrassend veel stof tegen te houden. Zeker, er ligt een dunne, grijze waas over de baan, maar die is makkelijk met een stofzuiger schoon te maken. Toen ik na alle breekwerkzaamheden mijn zwarte Anna met Tomix stofzuiger op de baan zetten, reed die na twee warmlooprondjes soepeltjes over de baan. Na een paar rondjes zat er wat heel fijn stof in de Tomix.
Waarom dit lange verhaal? Wel, ga je verbouwen, dat kan een paar verhuisdekens die zo goed mogelijk passend in het trapgat of deuropening worden gehangen een aanzienlijke hoeveelheid stof afvangen. Misschien beter dan een vel bouwplastic.
Volgende week wordt er getegeld. Ik opperde nog even om die tegels bij een printshop.................., maar dat leek toch niet zo'n goed idee. Omdat we alles hebben uitbesteed, hoefde ik alleen maar koffie en koeken aan te voeren en kon ik ondertussen nog iets aan de baan doen.
Dat werd de bedrading van alle lichtpunten in het station aanleggen en op een schakelpaneel één centrale schakelaar aanbrengen.
Dat is gelukt. Hierbij het geheel verlichte station:
Over een week of twee lekker schoonmaken en dan weer door...........
Ben
Het rijdend materieel is vooraf volledig ingepakt in zijn ovp en zorgvuldig opgeborgen. De baan die op de (open) overloop op de 2e verdieping staat liet ik onbeschermd. Wel heb ik het trapgat afgesloten met twee aan elkaar gestikte verhuisdekens uit de bouwmarkt en dat blijkt verrassend veel stof tegen te houden. Zeker, er ligt een dunne, grijze waas over de baan, maar die is makkelijk met een stofzuiger schoon te maken. Toen ik na alle breekwerkzaamheden mijn zwarte Anna met Tomix stofzuiger op de baan zetten, reed die na twee warmlooprondjes soepeltjes over de baan. Na een paar rondjes zat er wat heel fijn stof in de Tomix.
Waarom dit lange verhaal? Wel, ga je verbouwen, dat kan een paar verhuisdekens die zo goed mogelijk passend in het trapgat of deuropening worden gehangen een aanzienlijke hoeveelheid stof afvangen. Misschien beter dan een vel bouwplastic.
Volgende week wordt er getegeld. Ik opperde nog even om die tegels bij een printshop.................., maar dat leek toch niet zo'n goed idee. Omdat we alles hebben uitbesteed, hoefde ik alleen maar koffie en koeken aan te voeren en kon ik ondertussen nog iets aan de baan doen.
Dat werd de bedrading van alle lichtpunten in het station aanleggen en op een schakelpaneel één centrale schakelaar aanbrengen.
Dat is gelukt. Hierbij het geheel verlichte station:
Over een week of twee lekker schoonmaken en dan weer door...........
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 14 sep 2019 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11
Re: Duitse segmentenbaan
Ontzettend mooi, sfeer en stijlvol.
Stoom, Stroom en Chocolade periode II
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
-
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
- Locatie: Goor
Re: Duitse segmentenbaan
Om met 2 woorden te spreken.
SUPER MOOI
Arnold
SUPER MOOI
Arnold
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Re: Duitse segmentenbaan
Het station is nog niet klaar, maar na de verbouwing van onze badkamer heb ik de steven naar de overkant gewend, waar nog een heel stationsgebied ligt en waar een hooggelegen gasfabriek moet komen en tussen dat deel het het ondergrondse station ligt nog de neerklapbare brug met alleen kale sporen.
Daar ligt ook een kruising met sporen die naar en van het nog te bouwen bovengrondse station zullen lopen.
Maar eerst ben ik maar eens lekker aan het ballasten geslagen:
De valbescherming is veranderd in een muur. Langs de sporen komen nog trekdraden die naar een seinhuis leiden dat links van de brug komt.
De lege plek is verhuurt aan Preisers met groene vingers; die mogen er volkstuintjes gaan beginnen. Overnachten kunnen ze er niet, want de brug gaat 's nachts naar beneden en dan rollen ze uit hun bed
Op mijn vorige banen zag ik altijd maar af van het ballasten van de wissels, bang als ik was dat de lijm tussen de contacten onder het wissel zouden raken en de boel vast zou gaan zitten. Op deze baan heb ik nu uitsluitend Peco wissels en daarbij is het veel makkelijker. Om vastzittende wissels makkelijk los te krijgen gebruik ik sowieso uitsluitend boekbinderslijm die in water oplost.
Vóór het ballasten spuit ik een beetje siliconenspray in een potje:
Met een klein borsteltje of penseeltje, breng ik op de scharnierpunten van de tongen wat van de spray aan (dus NIET rechtstreeks in het wissel spuiten).
Daarna met ontspannen water besproeien en met lijm indruppelen. Na het drogen van de lijm met een Roco blokje de rails schoonpoetsen en rijden maar. De wissels blijven soepel bewegen en van evt. contactproblemen blijkt ook geen sprake.
En dan verder met de perrons van het station en de tunnel onder de gasfabriek.
(Wordt dus vervolgd)
Daar ligt ook een kruising met sporen die naar en van het nog te bouwen bovengrondse station zullen lopen.
Maar eerst ben ik maar eens lekker aan het ballasten geslagen:
De valbescherming is veranderd in een muur. Langs de sporen komen nog trekdraden die naar een seinhuis leiden dat links van de brug komt.
De lege plek is verhuurt aan Preisers met groene vingers; die mogen er volkstuintjes gaan beginnen. Overnachten kunnen ze er niet, want de brug gaat 's nachts naar beneden en dan rollen ze uit hun bed
Op mijn vorige banen zag ik altijd maar af van het ballasten van de wissels, bang als ik was dat de lijm tussen de contacten onder het wissel zouden raken en de boel vast zou gaan zitten. Op deze baan heb ik nu uitsluitend Peco wissels en daarbij is het veel makkelijker. Om vastzittende wissels makkelijk los te krijgen gebruik ik sowieso uitsluitend boekbinderslijm die in water oplost.
Vóór het ballasten spuit ik een beetje siliconenspray in een potje:
Met een klein borsteltje of penseeltje, breng ik op de scharnierpunten van de tongen wat van de spray aan (dus NIET rechtstreeks in het wissel spuiten).
Daarna met ontspannen water besproeien en met lijm indruppelen. Na het drogen van de lijm met een Roco blokje de rails schoonpoetsen en rijden maar. De wissels blijven soepel bewegen en van evt. contactproblemen blijkt ook geen sprake.
En dan verder met de perrons van het station en de tunnel onder de gasfabriek.
(Wordt dus vervolgd)
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Bedankt voor de tips, maar wat is ontspannen water?
Groetjes Geert
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Re: Duitse segmentenbaan
Geert,
Dat is water met een druppeltje afwasmiddel erin. Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het niet als een druppeltje bovenop de ballast blijft liggen, maar er direct in trekt. Eén druppeltje afwasmiddel op een flesje water is genoeg, anders maak je sop .
Ben
Dat is water met een druppeltje afwasmiddel erin. Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het niet als een druppeltje bovenop de ballast blijft liggen, maar er direct in trekt. Eén druppeltje afwasmiddel op een flesje water is genoeg, anders maak je sop .
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Ben,
stationsverlichting perfect, petje af.
ballastwerk; klote klus maar voldoening gevend.
al met al ben je weer lekker bezig.
stationsverlichting perfect, petje af.
ballastwerk; klote klus maar voldoening gevend.
al met al ben je weer lekker bezig.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Hoi Jan,
Och, ik heb geen hekel aan ballasten. Ik realiseerde me alleen iets te laat dat de trekdraden voor de wissels en seinen wel in buizen onder het spoor door moeten. Dat wordt dus alsnog "graven" .
Ben
Och, ik heb geen hekel aan ballasten. Ik realiseerde me alleen iets te laat dat de trekdraden voor de wissels en seinen wel in buizen onder het spoor door moeten. Dat wordt dus alsnog "graven" .
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
ja dan zullen de heren en of dames uit de Preiser familie die vallen onder de kreet grondverzet weer aan de bak mogen.
betekend ook dat jij als projectleider toch beter eerst een te doen lijstje moet maken om in de juiste volgorde de grondploeg hun werk te kunnen laten doen.
ik weet het, ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem, dat heet oud worden en daarmee verstrooid
betekend ook dat jij als projectleider toch beter eerst een te doen lijstje moet maken om in de juiste volgorde de grondploeg hun werk te kunnen laten doen.
ik weet het, ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem, dat heet oud worden en daarmee verstrooid
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Het voordeel is dat er geen PFAS in mijn baan zit. De grondwerkers kunnen bij mij zó aan de slag.
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
PFAS????
Ben even niet bij de les. Help even?
Ben even niet bij de les. Help even?
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Duitse segmentenbaan
Niet alleen het stikstofbesluit dreigt de bouwsector plat te leggen. Ook de afgelopen juli ingestelde regels voor PFAS, chemische stoffen die in heel het land in de grond voorkomen, spelen bouwprojecten parten. De regels zijn zo streng, dat bijna nergens meer grond verplaatst mag worden.
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-gif ... ~af76e8be/
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-gif ... ~af76e8be/
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Duitse segmentenbaan
Thanks! Helemaal duidelijk nu.Bjor schreef: ↑13 nov 2019 22:45 Geert,
Dat is water met een druppeltje afwasmiddel erin. Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het niet als een druppeltje bovenop de ballast blijft liggen, maar er direct in trekt. Eén druppeltje afwasmiddel op een flesje water is genoeg, anders maak je sop .
Ben
Groetjes Geert
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Ronald2016
dit art had ik even gemist. waarschijnlijk omdat dit niet interessant leek.
dank je wel voor uitleg en inderdaad daar hebben we op de baan gelukkig niks mee van doen.
dit art had ik even gemist. waarschijnlijk omdat dit niet interessant leek.
dank je wel voor uitleg en inderdaad daar hebben we op de baan gelukkig niks mee van doen.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Dat het de afgelopen twee maanden in dit draadje stil was, wil niet zeggen dat dat bij mij op zolder ook zo was. Integendeel. Er werd ballast gestort, een weg en moestuinen aangelegd, voor een hooggelegen huis moest een kloeke wand van natuursteen worden aangelegd en werkploegen op het gebied van de aanleg van bovenbouw gingen aan de slag met de leggen van de sporen in het goederenstation Maxwitz, onderdeel van het station van het pitoreske dorpje Maxwitz, alwaar ook de bouw van een gasfabriek(je) is gepland. Onder het terrein van de toekomstige gasfabriek werd een tunnel gegraven en de wanden zijn reeds deels bekleed met natuursteen.
Slenterend langs de werkzaamheden, struikelend over losse bielzen, spoorstaven en hopen zand, heb ik de volgende foto's gemaakt:
In een stuk XPS, of EPS, dat weet ik nooit, eerst voegen ingekrast. Om dat een beetje strak te krijgen kon ik een mooi passend hulpstukje van Lego maken. Een trap voor het ondergrondse station met een foutje kon nu mooi worden verbouwd tot een opgang naar het woonblok:
Best een leuk muurtje geworden. Ik had ooit een voorraadje steunberen gemaakt, die nu goed van pas kwamen:
Op de foto's van oktober 2015 was de brug te zien die de verbinding vormt tussen het ondergrondse station (Thysfeld-Tief) en het station van het dorpje Maxwitz: viewtopic.php?f=14&t=8057#p147926
Op de "brug" had ik moestuinen gepland naast een smal weggetje. De percelen zijn uitgezet, maar de tuinen zijn nog maagdelijk:
...en naar de andere kant, kijkend in de tunnelmond:
Eén huurder heeft zijn schuurtje al geplaatst en blijkbaar al wat groente ingezaaid...................
De vervallen wagon naast de moestuinen wordt sporadisch gebruikt door een rondtrekkende los werkman die er af en toe slaapt. Het oude wagonnetje zal in toenemende mate overwoekerd raken.
Op het lang braakliggende terrein naast station Maxwitz was het goederenstation met dezelfde naam gepland. Net voor de Kerst begonnen de voorbereidingen voor het leggen van de sporen. De eerste fase is net afgerond:
Aan de overzijde is het korte kolen losspoor van de gasfabriek zichtbaar.
De sporen zijn al deels voorzien van een roestkleur en worden binnenkort aangesloten, zodat er proefgereden kan worden. Het goederenstation biedt plaats aan redelijk lange goederentreinen. Het loodsje is een restant uit de rommelbak en wordt binnenkort door iets beters vervangen. De verdere aankleding moet wachten tot het gedeelte daarachter van landschap is voorzien.
Op de onlangs gehouden Modelspoordagen in Rijswijk heb ik wat mooie foliage, vlokken en planten en struiken gekocht, waarmee ik eerst vooral de moestuinen en omgeving wil aankleden.
Ik doe weer voort......
Slenterend langs de werkzaamheden, struikelend over losse bielzen, spoorstaven en hopen zand, heb ik de volgende foto's gemaakt:
In een stuk XPS, of EPS, dat weet ik nooit, eerst voegen ingekrast. Om dat een beetje strak te krijgen kon ik een mooi passend hulpstukje van Lego maken. Een trap voor het ondergrondse station met een foutje kon nu mooi worden verbouwd tot een opgang naar het woonblok:
Best een leuk muurtje geworden. Ik had ooit een voorraadje steunberen gemaakt, die nu goed van pas kwamen:
Op de foto's van oktober 2015 was de brug te zien die de verbinding vormt tussen het ondergrondse station (Thysfeld-Tief) en het station van het dorpje Maxwitz: viewtopic.php?f=14&t=8057#p147926
Op de "brug" had ik moestuinen gepland naast een smal weggetje. De percelen zijn uitgezet, maar de tuinen zijn nog maagdelijk:
...en naar de andere kant, kijkend in de tunnelmond:
Eén huurder heeft zijn schuurtje al geplaatst en blijkbaar al wat groente ingezaaid...................
De vervallen wagon naast de moestuinen wordt sporadisch gebruikt door een rondtrekkende los werkman die er af en toe slaapt. Het oude wagonnetje zal in toenemende mate overwoekerd raken.
Op het lang braakliggende terrein naast station Maxwitz was het goederenstation met dezelfde naam gepland. Net voor de Kerst begonnen de voorbereidingen voor het leggen van de sporen. De eerste fase is net afgerond:
Aan de overzijde is het korte kolen losspoor van de gasfabriek zichtbaar.
De sporen zijn al deels voorzien van een roestkleur en worden binnenkort aangesloten, zodat er proefgereden kan worden. Het goederenstation biedt plaats aan redelijk lange goederentreinen. Het loodsje is een restant uit de rommelbak en wordt binnenkort door iets beters vervangen. De verdere aankleding moet wachten tot het gedeelte daarachter van landschap is voorzien.
Op de onlangs gehouden Modelspoordagen in Rijswijk heb ik wat mooie foliage, vlokken en planten en struiken gekocht, waarmee ik eerst vooral de moestuinen en omgeving wil aankleden.
Ik doe weer voort......
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Hi,
hoe gebruik je dat lego hulpstukje precies, ik denk dat je het over het schuim verplaats, en dan met een schroevendraaiertje gelijk de horizontale voegen krast?
Hoe doe je dan verticale voegen?
Guus
hoe gebruik je dat lego hulpstukje precies, ik denk dat je het over het schuim verplaats, en dan met een schroevendraaiertje gelijk de horizontale voegen krast?
Hoe doe je dan verticale voegen?
Guus
Re: Duitse segmentenbaan
Hoi Guus,
De horizontale voegen heb ik langs een stalen liniaal getrokken. Daar hield ik een latje boven om de afstand tot de vorige voeg steeds zo gelijk mogelijk te houden.
Het hulpstukje was juist voor de vertikale voegen. De lengte van een steen is gelijk aan de afstand tussen het rode en het blauwe plaatje.
Het was puur toeval dat het hulpstukje heel nauwkeurig om het stukje XPS schuim paste. Anders had ik het hulpstuk van hout gemaakt.
Ben
De horizontale voegen heb ik langs een stalen liniaal getrokken. Daar hield ik een latje boven om de afstand tot de vorige voeg steeds zo gelijk mogelijk te houden.
Het hulpstukje was juist voor de vertikale voegen. De lengte van een steen is gelijk aan de afstand tussen het rode en het blauwe plaatje.
Het was puur toeval dat het hulpstukje heel nauwkeurig om het stukje XPS schuim paste. Anders had ik het hulpstuk van hout gemaakt.
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 25 feb 2020 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
en zo vullen wij pensionados onze uren met frunniken
maar evengoed weer een fraai stuk ontwerp om verder met de nodige details te verfraaien.
goed bezig Ben.
maar evengoed weer een fraai stuk ontwerp om verder met de nodige details te verfraaien.
goed bezig Ben.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Dat muurtje ziet er wel strak uit hoor, complimenten.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Duitse segmentenbaan
Ziet er allemaal prima uit! Dat rangeer/goederenemplacement beloofd heel sfeervol te worden! Nu al, zo met het verloop van de sporen en dat gebouwtje.
Ik blijf volgen.
Groetjes
Hoontje
Ik blijf volgen.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
????????? januari 2019 de laatste berichten rondom jouw baan.
dat je andere zaken hebt waar je je druk om maakt is duidelijk maar een jaar geen berichten vanaf jouw baan hoe kan dat ?????
bewust een jaartje niks doen ?????
dat je andere zaken hebt waar je je druk om maakt is duidelijk maar een jaar geen berichten vanaf jouw baan hoe kan dat ?????
bewust een jaartje niks doen ?????
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Ha Jan,
Nou, zo dramatisch is het niet hoor! Mijn laatste bericht is van 19 januari, maar dan wel 2020
Maar de bouw moet helaas even wachten. Ik verkoop momenteel N-spullen uit een nalatenschap en dat is best veel werk. En dan zijn er nog andere klussen. Maar ik hoop binnenkort het werk weer te hervatten. Op de modelspoordagen heb ik foliage, vlokken en boompjes gekocht en bij Hans een partij wisselaandrijvingen (MTB MP1's) gehaald. Die komen onder het nieuw aangelegde goederenstation.
Ik heb ook een Arduino Nano en servo's gekocht, omdat tzt. het nog te bouwen bovengrondse station aardig wat wissels bevat en ik naar een wat voordeliger oplossing zoek voor de aandrijvingen. Plannen zat dus.
Bij de moestuinen heb ik tussendoor de daar geplaatste vervallen wagon laten overwoekeren met onkruid. Naar het schijnt slaapt daar af en toe een dakloze Preiser....
Ben
Nou, zo dramatisch is het niet hoor! Mijn laatste bericht is van 19 januari, maar dan wel 2020
Maar de bouw moet helaas even wachten. Ik verkoop momenteel N-spullen uit een nalatenschap en dat is best veel werk. En dan zijn er nog andere klussen. Maar ik hoop binnenkort het werk weer te hervatten. Op de modelspoordagen heb ik foliage, vlokken en boompjes gekocht en bij Hans een partij wisselaandrijvingen (MTB MP1's) gehaald. Die komen onder het nieuw aangelegde goederenstation.
Ik heb ook een Arduino Nano en servo's gekocht, omdat tzt. het nog te bouwen bovengrondse station aardig wat wissels bevat en ik naar een wat voordeliger oplossing zoek voor de aandrijvingen. Plannen zat dus.
Bij de moestuinen heb ik tussendoor de daar geplaatste vervallen wagon laten overwoekeren met onkruid. Naar het schijnt slaapt daar af en toe een dakloze Preiser....
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
ik vrees dat ik A: een andere bril moet kopen en B: wat aan mijn geheugen moet laten doen.
hoe ik nou toch aan 2019 kom geeeeeen idee. Sorry.
Maar ben wel gelukkig dat ik het mis heb en jij wel degelijk bezig bent.
Met allerhande nieuw aangeschaft materiaal zul je ook weer uit de voeten kunnen en je kunnen uitleven in perfectie van jouw baan.
Nogmaals sorry en blijf je in blijde afwachting volgen.
hoe ik nou toch aan 2019 kom geeeeeen idee. Sorry.
Maar ben wel gelukkig dat ik het mis heb en jij wel degelijk bezig bent.
Met allerhande nieuw aangeschaft materiaal zul je ook weer uit de voeten kunnen en je kunnen uitleven in perfectie van jouw baan.
Nogmaals sorry en blijf je in blijde afwachting volgen.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.