LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 09 okt 2016 16:46
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Het ziet er allemaal geweldig uit! mooie vorderingen.
Groetjes Patrick
Groetjes Patrick
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Lekker bezig michiel word een schitterend station met mooie wisselstraten.
Ben zelf toevallig ook met de perons bezig.
Ben zelf toevallig ook met de perons bezig.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Dit is de situatie van vanavond: 3 hoofdspoorperrons zijn in gips gezet. Morgen herstel ik twee locomotieven die de geest hebben gegeven de afglopen rijsessies.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Vorig weekend weer lekker bezig geweest. Een paar locomotieven hersteld, een Belgische armsein uit messing in elkaar gesoldeerd, en een Amerikaanse oorlogslocomotief (ex-ROD, Belgische Staat type 39) van decoder voorzien. Gisteren reed alles verrassend goed.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Inderdaad een erg mooie sein. Bouwpakket? Armen gaan zeker te zijner tijd netjes bewegen?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Norman en Harry, bedankt voor de reaktie.
De seinen worden inderdaad geleverd als een messing kit. Ze zijn ontworpen als statische seinen. Het zal een echte uitdaging worden om ze operationeel te maken; zowel mechanisch (bewegen van armen, 2 keer 3 posities) als optisch (lichtsein achter de gaten in de armen). Voorlopig laat ik ideeën rustig sudderen, maar binnen afzienbare tijd ga ik het wel eens proberen.
De seinen worden inderdaad geleverd als een messing kit. Ze zijn ontworpen als statische seinen. Het zal een echte uitdaging worden om ze operationeel te maken; zowel mechanisch (bewegen van armen, 2 keer 3 posities) als optisch (lichtsein achter de gaten in de armen). Voorlopig laat ik ideeën rustig sudderen, maar binnen afzienbare tijd ga ik het wel eens proberen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Hopelijk gaat het lukken! Nu ziet het er al veelbelovend uit, succes met de details!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Vandaag begonnen met de aanleg van de wisselstraat voor de nadering van het deel kopstation van Brussel-Luxemburg. Dat zijn de oranje en blauwe sporen op het plan. De wissel over de segmentscheiding (rechtsboven op de foto) ligt al vast, de anderen kunnen nu ook geplaatst worden. De sporen van het rode deel op het plan zijn de opstelsporen. Die komen weer veel later om evidente redenen. ::)
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Netjes weer vakman, blijft toch imposant zo'n wisselstraat.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
weer een mooi stukje werk Michiel.
Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.
mvg
Freddy
Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Thanks Martin en Freddy. Gisteren heb ik de kopsporen op het tweede segment aangelegd. De nieuwgelegde sporen en wissels zijn nog niet aangeloten, maar langzamerhand krijgt het wel station allure.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Hallo Michiel,
Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.
mvrgr Bob
Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Goedendag Michiel.
Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.
Gr Sebastiaan
Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.
Gr Sebastiaan
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Michiel,
Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.
Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Na een warrige periode in m'n hoofd, twijfelen tussen doorgaan met de baan zoals ze is, of schaduwstation helemaal veranderen met behoud van de bovenbaan, heb ik de knoop doorgehakt. Hoewel ik allesbehalve een perfectionist ben, blokkeerde ik helemaal op een aantal ergenissen betreffende het huidige schaduwtstation. M'n creativiteit werd steeds weer beknot door die fixatie op die pijnpunten. Steeds was ik bezig met hoe op te lossen. De problemen voor me uit schuiven voor later ooit eens, bleek niet te lukken.
Dus, ruimen, plaats maken, en schuiven met die handel. De baan moet van de muur, een cm of 80. En dat blijkt toch een hels karwij. Het ding weegt een ton (spreekwoordelijk). Maar de aanzet is gegeven. De deelse afbraak is begonnen. Constructie door destructie. Een stap achteruit om verder te kunnen springen. ... Als een mens maar bezig is...
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Moedig besluit Michiel! Maar als ik het zo lees eigenlijk wel onvermijdelijk en waarschijnlijk het enige juiste.
Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren.
Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Michiel,
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen.
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen.
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
@Ben, het onderschrift blijkt we een beetje de rode draad: het "pleizeert" niet meer helemaal, dan moet het anders. Vandaar dus. Goed gezien.
@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:
1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...
2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.
3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.
Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.
@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:
1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...
2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.
3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.
Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 1041
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Michiel, ook ik volg je draadje. Je samenvatting hierboven is erg verhelderend. Ikzelf herken met een klein schaduwstation experiment van jaren terug al mijn teleurstelling dat een heel deel van de treinbewegingen buiten zicht gebeurden. Als daar ook nog een lange helix trajecten worden toegevoegd dan begrijp ik helemaal je frustratie over veel afstand en weinig rendement van al de beweging.
Ik wens je veel succes met de aanpassingen!
Ik wens je veel succes met de aanpassingen!
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
oh boy ....
dat klinkt alsof je dan alles gaat afbreken Michiel, dus ook de helixen?
Eigenlijk dus helemaal opnieuw beginnen?
Guus
dat klinkt alsof je dan alles gaat afbreken Michiel, dus ook de helixen?
Eigenlijk dus helemaal opnieuw beginnen?
Guus
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Ik breek alleen het schaduwstation af, en de twee helixen. De bovenbaan blijft volledig bestaan. Ik weet dat het twee jaar werk is, maar niets doen is stilstaan.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Bedankt voor je uitleg Michiel. Daar kan men een wijze les uit trekken, lange schaduwstations en grote helixen doen afbreuk aan de 'paradetijd' van je materieel. Daarnaast goede betrouwbare wissels kiezen natuurlijk.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)