Kleine projecten van Rick

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Onderwerp starter
Rick

Re: Kleine projecten van Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2019 20:09

Ja, dat klopt. Misschien moet er water over de baan heen om het stof te verminderen. :D

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick » 19 jun 2019 19:04

De bedoeling was om de lijst met projectjes wat kleiner te maken, daarom heb ik bij Shapeways wat dingen besteld:
Afbeelding
Van boven naar onder drie NS Hbis'n, onderdelen voor een Bakkie, wieldoppen voor een 1000, vier dwergseinen en vier hoofdseinen. In de seinen schijnen ook nog lampjes te moeten voor de leuk. :S

mikey

Bericht door mikey » 20 jun 2019 01:44

Ik ken dat... altijd maar meer projecten aannemen :oops: :lol:

Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Ronald2016
Contacteer:

Bericht door Ronald2016 » 20 jun 2019 07:48

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die zijn projecten wil weg werken ;) NS Hbis'n ook eens een keer bestellen :D

Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick » 24 jun 2019 07:27

Ondertussen zijn de Hbis'n en twee onderstellen van een kleurtje voorzien:
Afbeelding
De blauwe moet nog een extra laagje krijgen en het onderstel moet nog worden aangepast. De linkerwagen is op basis van de Roco-clean, de andere twee op Fleischmann-basis.

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick » 25 jun 2019 16:59

Zonder het te vragen kreeg ik gisteren van een forumgenoot al een mail dat hij voor me aan het tekenen was gegaan :lol:

Afbeelding
Een eerste testversie zodat duidelijk is wat de blauwe versie gaat worden.

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick » 09 jul 2019 07:05

De Hbis staan nog in de wacht, met de vorige week door Jos geleverde transfers en wat bestelde onderdelen konden wat andere dingen afgemaakt worden. De Sikjes werden voorzien van de G en 65 die nog ontbraken en kregen een blauw zwaailicht van Piko. Helaas had Piko geen rode zwaailichten meer, die had ik liever gehad op de geel/grijze locs. Het Bakkie miste nog een nummer, die kon er ook eindelijk op:

Afbeelding

Afbeelding

Eén van de Sikjes krijgt ook nog een aandrijving, geen werkende verlichting of zwaailamp want dat wordt me te priegelig. En dan tegelijk ook maar de dummy-onderstellen zwart spuiten zodat ze minder opvallen...
Ook zijn een buffet- en restauratierijtuig in aanbouw, de eerste miste alleen nog de opschriften maar ik ben er niet geheel tevreden over. Het restauratierijtuig kwam erbij omdat ik nog een Fleischmann DB-rijtuig had liggen. Voor de eerste heb ik de kleuren van Kleinspoor gebruikt, bij de tweede komt het geel uit een spuitbus van Tamiya. Het grijs van het dak ook maar die staat niet op de foto.

Afbeelding

O ja, de Hbis'sjes moeten ook nog. :lol:

Plaats reactie