Ondanks wat worstelingen (inmiddels is de Reichspostbus volgens mij weer te bestellen) ben ik doorgegaan met het bussen-thema.
Deze keer betreft het een stadsbus die gebaseerd is op eerder genoemde variant. Om er een echte stadsbus van te maken is het model toch redelijk aangepakt. Zo is de stadsbus aan de achterzijde met 2,5 mm verlengd om plaats te maken voor een achter-instap met balkon.
De oorspronkelijke zijdeur is daarmee komen te vervallen. De ramen zijn wat vergroot en hebben nu ook een bovenlicht i.p.v. roosters. De imperiaal en trap is komen te vervallen. Het is namelijk niet de bedoeling dat reizigers hun bagage op het dak mikken. Tevens is binneninrichting aangepast op stadsgebruik. Zo zijn er onder andere langsbankjes.
Het geheel is zodanig dat er miniatuurfiguurtjes in zullen passen. Achterin zijn staplaatsen (binnenhoogte 12,2 mm, dus ongeveer 1,95 m in het echt).
Zo ziet de bus er voorlopig uit. Ik denk dat ik uiteindelijk zal kiezen voor een creme-kleur met zwart of groene bies. Als iemand suggesties heeft, dan verneem ik die graag.

De achterzijde heb ik naar aanleiding van de te smalle priegeldeeltjes inmiddels iets aangepast. Ten opzichte van de Reichspostbus heeft de Stadtomnibus een anders geplaatste kentekenplaat, geen trekhaak en een lijn-nummerbordje gekregen:

Groet,
Maurice