hierbij de zichtlaag van mijn baan ontwerp met de 4 rij mogelijkheden.
Ik had bij het ontwerpen hiervan hoofdzakelijk personen vervoer in gedachte.
Met gebruik van Diesel en Elektrisch materieel.
Zoals dit in zowel Nederland als in Duitsland te zien was.
George
Ontwerp Georgestad
Ontwerp Georgestad
- Bijlagen
-
- Zicht laag
- georgestad.jpg (49.56 KiB) 2155 keer bekeken
-
- route paradebaan hoog SS1-CS
- route paradebaan hoog SS1-CS .jpg (72.02 KiB) 2155 keer bekeken
-
- route paradebaan laag CS naar SS2
- route paradebaan laag CS naar SS2.jpg (90.74 KiB) 2155 keer bekeken
-
- route SS3 via CS naar Berg Sation.
- route SS3 via CS naar Berg Sation.jpg (69.68 KiB) 2155 keer bekeken
Vriendelijke Groet,
Geospoor.
Geospoor.
Re: Ontwerp Georgestad
Hoi George,
Dank je voor je post
Kan je wat meer schrijven hoe jij je baan ziet en jou passie zit qua bouwen / rijden?
Klopt het dat je hier 3x een station heb zitten in je ontwerp?
Zou dan namelijk jou motivatie willen weten waarom er zoveel stations bij elkaar zitten binnen relatief korte afstand?
Mvg,
Ad
Dank je voor je post
Kan je wat meer schrijven hoe jij je baan ziet en jou passie zit qua bouwen / rijden?
Klopt het dat je hier 3x een station heb zitten in je ontwerp?
Zou dan namelijk jou motivatie willen weten waarom er zoveel stations bij elkaar zitten binnen relatief korte afstand?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Volgens mij zitten de gele/paarse/bruine sporen rechs onderin elkaar in de weg, want zo ver ik het begrijp moet het SS gele spoor lager komer als Centraal station, maar daar ligt al een SS van je doorgaande sporen....
Zet eens alle lagen aan in 3D en bekijk het dan nog eens, vergeet niet dat je niet met 1cm afstand van elkaar niet zo maar weg komt!
Mijn persoonlijk mening: Veeeeeeel te druk! En als je niet vanaf de achterkant bij de baan kunt ook nog te diep. 70 a 80cm is max als je baan tegen een muur staat.
ik zou het gele spoor alleen bovenin houden. Het paarse en roze spoor ook weghalen en dan eens opnieuw beginnen. En R1 en R2 zijn niet echt de mooiste om in het zicht te hebben liggen, kies bv eerder voor R3/4 en als het kan R1 helemaal niet gebruiken. Meeste materieel gaat goed, maar lang niet alles.
Zet eens alle lagen aan in 3D en bekijk het dan nog eens, vergeet niet dat je niet met 1cm afstand van elkaar niet zo maar weg komt!
Mijn persoonlijk mening: Veeeeeeel te druk! En als je niet vanaf de achterkant bij de baan kunt ook nog te diep. 70 a 80cm is max als je baan tegen een muur staat.
ik zou het gele spoor alleen bovenin houden. Het paarse en roze spoor ook weghalen en dan eens opnieuw beginnen. En R1 en R2 zijn niet echt de mooiste om in het zicht te hebben liggen, kies bv eerder voor R3/4 en als het kan R1 helemaal niet gebruiken. Meeste materieel gaat goed, maar lang niet alles.
-
Leuk sporen plan, maar veel te druk, ook de baan die met de kronkels, r 1 en r 2.
reizigers worden door elkaar geschud wat een on natuurlijk beeld geeft (jammer)
((
een tip zou zijn, kijk eens wat je wil laten rijden, ga dan aan het tekenen. bekijk dvd's van andere spoorplannen, en ontdek hoe het wellicht ook kan.
Kijk eens hoe het 1:1 is en ga dan terug rekenen naar 1:160 je zult merken veel te veel sporen en veel te veel dalingen en stijgingen zijn er nodig om het geheel een beetje te laten lijken zoals je het hebben wil.
Ik zie graag je resultaat.
een tip. Less is more
reizigers worden door elkaar geschud wat een on natuurlijk beeld geeft (jammer)

een tip zou zijn, kijk eens wat je wil laten rijden, ga dan aan het tekenen. bekijk dvd's van andere spoorplannen, en ontdek hoe het wellicht ook kan.
Kijk eens hoe het 1:1 is en ga dan terug rekenen naar 1:160 je zult merken veel te veel sporen en veel te veel dalingen en stijgingen zijn er nodig om het geheel een beetje te laten lijken zoals je het hebben wil.
Ik zie graag je resultaat.
een tip. Less is more