Decoder plaatsen in een mehano G 2000

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
sjoef

Decoder plaatsen in een mehano G 2000

Bericht door sjoef »

Hallo, ik heb een G 2000 van mehano waar ik een decoder in wil plaatsen. Het probleem is dat ik de kap er niet af krijg. Heeft iemand een tip om zonder veel geweld ;) de kap los te krijgen?

jos

edit: gelukt :lol:

Robert_N-Nm
Moderator

Re: Decoder plaatsen in een mehano G 2000

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

De kap loshalen bij dit ding is echt een rampeplan. Het is mij nooit gelukt (ik heb het de handelaar maar laten doen) dus wat was je trucje??

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

daan 1946

Bericht door daan 1946 »

jos

kijk eens bij
http://www.mtkb.de/Umbau/Decoder.htm

en dan mehano waschzettel voor de G2000

staat precies vermeld hoe je hem uit elkaar moet halen

groetjes

Daan Hoevens

cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825

Onderwerp starter
sjoef

Bericht door sjoef »

Hoi....

@Robert: Het is niet echt een trucje. Pak de loc vast bij een van de twee draaistellen (uiteraard zonder onderdelen af te breken) en pak de kap tussen duim en wijsvinger vast achter de cabine. Trek vervolgens de kap aan één kant los (je mag best wat kracht zetten). Als die ene kant los is komt de andere kant van de kap vanzelf ook los.

@Daan: die uitleg is dezelfde als de bijgeleverde info. Maar daar staat niet echt bij waar je de kap het beste kan beet pakken om hem te verwijderen.

Jos

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Kijk daar heb ik wat aan. Ik liep aan tegen de gebrekkige info in de handleiding. Nu weet ik waar je de boel kan beetpakken voor een demotage (ik dacht op basis van de handleiding eerder aan de machinistenhuisjes, maar die zitten los.) Nu kan ik veilig onderhoud plegen als het weer nodig is...

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Onderwerp starter
sjoef

Bericht door sjoef »

Robert, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. :lol: Bij het vastpakken van een draaistel moet je uiteraard proberen om ook een klein beetje van het frame beet te houden (zonder het hekwerk te verbuigen) anders trek je het draaistel van het frame af. :!: ;) Suc6

Jos

PS en nee.....de machinistenhuisjes zitten niet los maar komen met de gehele kap los

Plaats reactie