Peco Servo SmartSwitch/Smartfrog
-
Onderwerp starter - Berichten: 4625
Peco Servo SmartSwitch/Smartfrog
Hallo,
Toevallig iemand al wat meer info over het nieuwe Servo Switch systeem van Peco?
PLS100 SmartSwitch en/of PLS 130 Smartfrog?
info op de Peco site is erg karig en moeilijk te vinden.
Zag toevallig vandaag in het voorbijlopen iets staan op een modelspoorblad, maar natuurlijk geen tijd om het verder te lezen.
mvg
Freddy
Toevallig iemand al wat meer info over het nieuwe Servo Switch systeem van Peco?
PLS100 SmartSwitch en/of PLS 130 Smartfrog?
info op de Peco site is erg karig en moeilijk te vinden.
Zag toevallig vandaag in het voorbijlopen iets staan op een modelspoorblad, maar natuurlijk geen tijd om het verder te lezen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Re: Peco Servo SmartSwitch/Smartfrog
Ik zie dat het (basis)systeem 65 POND kost, voor 4 servo's, dat ik veel geld voor een kaaskop zoals mij (dan moet de rest er nog bij...)
Voordeel vind ik hier wel, dat het door analoog rijders gebruikt kan worden
En natuurlijk voor de spoorders die liever niet met een soldeerbout in hun handen zitten (plug and play)
Leuk om er weer een optie bij te hebben, al zal je deze bij mij niet snel zien voor dit prijsplaatje
Mvg,
Ad
Voordeel vind ik hier wel, dat het door analoog rijders gebruikt kan worden
En natuurlijk voor de spoorders die liever niet met een soldeerbout in hun handen zitten (plug and play)
Leuk om er weer een optie bij te hebben, al zal je deze bij mij niet snel zien voor dit prijsplaatje

Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Ad,
idd aan de prijs, set word zo te zien wel kompleet geleverd, dus incl. de servo`s en bevestigings materiaal,
kost bij H@ns €99 zag ik
voor polarisatie van de wissels komt er nog €20 bij voor 4 wissels
Bris, dank voor de link.
mvg
Freddy
idd aan de prijs, set word zo te zien wel kompleet geleverd, dus incl. de servo`s en bevestigings materiaal,
kost bij H@ns €99 zag ik
voor polarisatie van de wissels komt er nog €20 bij voor 4 wissels
Bris, dank voor de link.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Ik heb een setje gekocht, en ook al is het inderdaad aardig aan de prijs, het werkt wel subliem. Instellen en afstellen gaat probleemloos.
Op zich vind ik de kosten voor de complete set met 4 servo's nog wel te doen, gezien het hoge plug & play karakter, en de degelijke uitstraling en gemak. Echter de aparte smartfrog van 15 tot 20 euro PER wissel, vind ik eigenlijk belachelijk, die is veel te duur. Ik heb helaas nog geen goedkope oplossing kunnen vinden. Misschien ga ik maar helemaal niet voor electrofrog wissels...
Heeft iemand een alternatief voor de peco smartfrog? Ik heb geprobeerd een 5V relais aan te sturen met de uitgang die normaal voor de smartfrog gebruikt wordt, maar die levert niet genoeg power. Er zal nog een ampje oid tussen moeten...? Die smartfrog zelf is immers ook niet meer dan een relais...
Op zich vind ik de kosten voor de complete set met 4 servo's nog wel te doen, gezien het hoge plug & play karakter, en de degelijke uitstraling en gemak. Echter de aparte smartfrog van 15 tot 20 euro PER wissel, vind ik eigenlijk belachelijk, die is veel te duur. Ik heb helaas nog geen goedkope oplossing kunnen vinden. Misschien ga ik maar helemaal niet voor electrofrog wissels...
Heeft iemand een alternatief voor de peco smartfrog? Ik heb geprobeerd een 5V relais aan te sturen met de uitgang die normaal voor de smartfrog gebruikt wordt, maar die levert niet genoeg power. Er zal nog een ampje oid tussen moeten...? Die smartfrog zelf is immers ook niet meer dan een relais...
Rosoft.info.
En servo switch plus servo kost 16.95. Is dus aanzienlijk goedkoper als het peco apparaat je
En servo switch plus servo kost 16.95. Is dus aanzienlijk goedkoper als het peco apparaat je
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ten eerste, dat was niet de vraag. Ten tweede, 17 euro per wissel is vergelijkbaar met de Peco smartswitch set (die is incl. 4 servo's), ten derde, hier moet je dus ook nog een relais oid bij plaatsen om de polariteit te wisselen. Zoals ik al zei, de prijs voor de set vind ik acceptabel, alleen die smartfrog print is echt belachelijk duur. Graag een oplossing die bij de peco smartswitch past.
Jowi, (wij waarderen het als je jezelf ook ff voorstelt in het betreffende topic)
Als eerste, je hebt geen extra relais nodig bij de Servo Switch van Rosoft. Dat ding is compleet inc. servo en puntstukpolarisatie. Het enige wat onbreekt zijn beugels, en die kun je erg eenvoudig zelf maken.
Ten tweede, 68,- voor 4 wissels of 140,- (als je gebruikt maakt van die smartfrog print) vind ik een grof verschil. Daarnaast is het plug-en-play gehalte van beide systemen gelijk lijkt mij. Waarbij die van Rosoft per wissel te plaatsen is wat een extra voordeel is omdat alles in de buurt van de wissel zit.
Ten derde, het systeem van peco is vrij nieuw. Ik ben er vrij zeker van dat je tot nu toe de eerste op dit forum bent die het spul van Peco gebruikt. Daarom denk ik dat een antwoord op je vraag wel eens uit zou kunnen blijven.
Als eerste, je hebt geen extra relais nodig bij de Servo Switch van Rosoft. Dat ding is compleet inc. servo en puntstukpolarisatie. Het enige wat onbreekt zijn beugels, en die kun je erg eenvoudig zelf maken.
Ten tweede, 68,- voor 4 wissels of 140,- (als je gebruikt maakt van die smartfrog print) vind ik een grof verschil. Daarnaast is het plug-en-play gehalte van beide systemen gelijk lijkt mij. Waarbij die van Rosoft per wissel te plaatsen is wat een extra voordeel is omdat alles in de buurt van de wissel zit.
Ten derde, het systeem van peco is vrij nieuw. Ik ben er vrij zeker van dat je tot nu toe de eerste op dit forum bent die het spul van Peco gebruikt. Daarom denk ik dat een antwoord op je vraag wel eens uit zou kunnen blijven.
Ik had niet begrepen dat de rosoft incl. polarisatie was, dat scheelt inderdaad wel behoorlijk.
Toch, als er een goedkoper alternatief voor de Peco (ofwel ANE) set te vinden is, is het prijsverschil een stuk kleiner.
Inderdaad kostentechnisch een interessante optie om ook te proberen, al vind ik de site/info erg onduidelijk... zo is niet te zien welke servo er bij geleverd wordt. Ook lijkt de servoswitch print op de bestelsite anders te zijn dan op de info site? Er is ook geen manual of handleiding te vinden... niet om lullig te doen maar eea komt wat amateuristisch over.
*edit* begrijp ik nou dat de prints ook nog zelf in elkaar gesoldeerd moeten worden?
Toch, als er een goedkoper alternatief voor de Peco (ofwel ANE) set te vinden is, is het prijsverschil een stuk kleiner.
Inderdaad kostentechnisch een interessante optie om ook te proberen, al vind ik de site/info erg onduidelijk... zo is niet te zien welke servo er bij geleverd wordt. Ook lijkt de servoswitch print op de bestelsite anders te zijn dan op de info site? Er is ook geen manual of handleiding te vinden... niet om lullig te doen maar eea komt wat amateuristisch over.
*edit* begrijp ik nou dat de prints ook nog zelf in elkaar gesoldeerd moeten worden?
Klopt, maar zelfs dan blijft het verschil meer als 30,-.
Dat vind ik toch wel het overwegen waard. En inderdaad het verschil tussen de webshop en de informatieve site Is wat vreemd. Maar ga uut van de webshop. Daarnaast is dit ook gemaakt door een stel overenthousiaste hobbyisten. Dus het amateuristische gevoel snap ik. Maar er zijn al vele hier die gebruik maken van deze materialen. En ik hoor niets dan lovende reacties, daarnaast Is de ondersteuning vanuit de makers zeer goed te noemen.
Maar ik vind voor peco wel het zelfde gelden. De informatie op hun website vind ik ook ver onder de maat voor een echte fabrikant...
Als alternatief heb je ook nog de servodecoder van digikeijs dr4024 die ook aantrekkelijk geprijsd Is.
Of de oc32. Er zullen er vast meer zijn. Maar die zijn mij niet bekend.
Dat vind ik toch wel het overwegen waard. En inderdaad het verschil tussen de webshop en de informatieve site Is wat vreemd. Maar ga uut van de webshop. Daarnaast is dit ook gemaakt door een stel overenthousiaste hobbyisten. Dus het amateuristische gevoel snap ik. Maar er zijn al vele hier die gebruik maken van deze materialen. En ik hoor niets dan lovende reacties, daarnaast Is de ondersteuning vanuit de makers zeer goed te noemen.
Maar ik vind voor peco wel het zelfde gelden. De informatie op hun website vind ik ook ver onder de maat voor een echte fabrikant...
Als alternatief heb je ook nog de servodecoder van digikeijs dr4024 die ook aantrekkelijk geprijsd Is.
Of de oc32. Er zullen er vast meer zijn. Maar die zijn mij niet bekend.
Informatie rechtstreeks vanuit de webwinkel.jowi schreef: al vind ik de site/info erg onduidelijk... zo is niet te zien welke servo er bij geleverd wordt. Ook lijkt de servoswitch print op de bestelsite anders te zijn dan op de info site? Er is ook geen manual of handleiding te vinden... niet om lullig te doen maar eea komt wat amateuristisch over.
Tja, manual staat gewoon HIERAlles gebouwd en inclusief aansluitkabel, klaar voor gebruik.
Verder bieden wij een snelle levering, en onbeperkte garantie.
Boven de €95,-- geen verzendkosten Nederland.
Boven de €175,-- geen verzendkosten Europa.
Wij streven naar 100% tevredenheid.
De servo is afhankelijk wat er leverbaar is, maar varieert tussen de HXT900 of de HXT500.
Uivoeringen van de PCB kunnen verschillen, de werking echter blijft gelijk.
De Servo-Switch wordt kant en klaar geleverd en is verder plug and play.
Groetjes
- Bijlagen
-
- 662.jpg (25.54 KiB) 4254 keer bekeken
Die servo's zijn wel erg groot... de micro servo's die peco erbij levert zou ik liever hebben. Maar ik neem aan dat eea wellicht ook met deze kleine servo's of zelfs zonder, geleverd kan worden. De servo's zijn los ook maar 5 euro of minder zelfs. Misschien dat ik gewoon een setje koop om te kijken hoe & wat. Als het allemaal goed werkt scheelt het uiteindelijk op een wat grotere baan, enorm, dat is niet te ontkennen 
Toch vind ik het erg verwarrend dat in de webshop een heel ander plaatje van de print staat dan de info site. En zelfs op de info site is de foto van de achterkant van de print niet gelijk aan de foto van de voorzijde... ik vind dat toch vreemd hoor. Lijkt wel alsof ze het over 3 verschillende modules hebben. Zo lijkt het ook alsof de print geen stekker heeft voor de servo, maar schroefterminals, wat gewoon niet handig is aangezien de servo's geleverd worden met een connector...

Toch vind ik het erg verwarrend dat in de webshop een heel ander plaatje van de print staat dan de info site. En zelfs op de info site is de foto van de achterkant van de print niet gelijk aan de foto van de voorzijde... ik vind dat toch vreemd hoor. Lijkt wel alsof ze het over 3 verschillende modules hebben. Zo lijkt het ook alsof de print geen stekker heeft voor de servo, maar schroefterminals, wat gewoon niet handig is aangezien de servo's geleverd worden met een connector...
Jowi,
Ik heb aardig wat van deze decoders met servo in banen gebouwd. Gewoon goed spul, de handleiding is duidelijk, de support is van ongekende klasse. Nee, ik heb geen aandelen Rosoft
. De servo's zijn klein genoeg, die plug je gewoon op de decoder -dus gewoon met de stekker-, het puntstuk kun je rechtstreeks óók op de decoder aansluiten. Het instellen van zo'n wissel cq. decoder kost me minder dan 5 min. . Ik, en dat is persoonlijk, vind deze decoder de beste optie, en zeker niet te duur.
Voor de rest, en de rest voelt hem al aankomen, ren ik gauw richting koelkast en voorraadkast voor wat biertjes resp. chips! Smulliesmullie!
J.
Ik heb aardig wat van deze decoders met servo in banen gebouwd. Gewoon goed spul, de handleiding is duidelijk, de support is van ongekende klasse. Nee, ik heb geen aandelen Rosoft

Voor de rest, en de rest voelt hem al aankomen, ren ik gauw richting koelkast en voorraadkast voor wat biertjes resp. chips! Smulliesmullie!

J.
Beste Jowi,jowi schreef:Die servo's zijn wel erg groot... de micro servo's die peco erbij levert zou ik liever hebben. Maar ik neem aan dat eea wellicht ook met deze kleine servo's of zelfs zonder, geleverd kan worden. .
Om je even uit de droom te helpen de Servo heeft dezelfde afmetingen, maar dat is maar een heel klein detail.
Tip eerst opzoeken en goed kijken, dan pas wat gaan roepen, dat scheelt heel erg veel irritaties.
Groetjes
Oh maar ik ben niet geirriteerd hoor... jullie wel zo te horen. Misschien omdat ik geacht wordt super enthousiast te zijn over die rosoft spullen?
Jammer, ga ik wel ergens anders zoeken naar info. Ook al is een forum juist bedoeld om vragen te stellen naar mijn mening.
Bedankt voor zover dan maar.
Jammer, ga ik wel ergens anders zoeken naar info. Ook al is een forum juist bedoeld om vragen te stellen naar mijn mening.
Kijk daar gaat de volgende onbekende en anonieme gast met een kortlontje. Het gaat je goed.
Groetjes
Groetjes
Jowi,
Ik sta hier klaar met chips en biertjes hoor.....! En als je wat meer van mijn posts leest, dan snap je waarom. Nah, goed, ik ben ook nooit van mening geweest dat te moeten uitleggen. Vind daarvan wat je wil. Best joh.
Koop lekker wat je leuk vindt, natuurlijk. Als je hier vraagt 'of iets goed is' en er wordt gezegd (want ik heb dit topic ook doorgelezen) dat men het nog niet weet of het goed is, en er wordt een alternatief aangedragen waar ik toevállig wat over kan vertellen heb je volgens mij verkeerd gelezen dat je op dit forum dus maar Rosoft spullen moet kopen. Een alternatief zijn die spullen wel. Of jij dat wil kopen moet je zelf weten, maar niemand dwingt je hier, hoor. En als je die spullen finaal af wil zeiken moet je zelf weten. Dat kan trouwens óók op dit forum! Jaha!
Niemand is hier geïrriteerd, niet in dit draadje althans. Dat je het zo opvat, tja......dan heb jij het niet juist.
Dan nog even voor de rest die op de bank ligt uit te buiken van pils en zoutjes: alles behálve tijdperk V, VI of nieuwer is voor mietjes, stoom is voor zielepoten, draaischijven, MCC, DinamoDCCDynasysKoploperRailroadCoDigipitterpet is zó 1950 en hier is maar één thema gaaf op dit forum en dat is het Ruhrgebiet anno nu. En het Rijndal, maar dan alleen door mij uitgebeeld!
.
Zo. Nu eerst......jahaaa....hahahah!
J.
Ik sta hier klaar met chips en biertjes hoor.....! En als je wat meer van mijn posts leest, dan snap je waarom. Nah, goed, ik ben ook nooit van mening geweest dat te moeten uitleggen. Vind daarvan wat je wil. Best joh.
Koop lekker wat je leuk vindt, natuurlijk. Als je hier vraagt 'of iets goed is' en er wordt gezegd (want ik heb dit topic ook doorgelezen) dat men het nog niet weet of het goed is, en er wordt een alternatief aangedragen waar ik toevállig wat over kan vertellen heb je volgens mij verkeerd gelezen dat je op dit forum dus maar Rosoft spullen moet kopen. Een alternatief zijn die spullen wel. Of jij dat wil kopen moet je zelf weten, maar niemand dwingt je hier, hoor. En als je die spullen finaal af wil zeiken moet je zelf weten. Dat kan trouwens óók op dit forum! Jaha!

Niemand is hier geïrriteerd, niet in dit draadje althans. Dat je het zo opvat, tja......dan heb jij het niet juist.
Dan nog even voor de rest die op de bank ligt uit te buiken van pils en zoutjes: alles behálve tijdperk V, VI of nieuwer is voor mietjes, stoom is voor zielepoten, draaischijven, MCC, DinamoDCCDynasysKoploperRailroadCoDigipitterpet is zó 1950 en hier is maar één thema gaaf op dit forum en dat is het Ruhrgebiet anno nu. En het Rijndal, maar dan alleen door mij uitgebeeld!

Zo. Nu eerst......jahaaa....hahahah!

J.

Ben van de radler maar snel over gegaan op whisky en de chips zijn ook op
heb nog een leverworst en dan maar snel en voorraad aanleggen als het zo weer doorgaat
gr henry

heb nog een leverworst en dan maar snel en voorraad aanleggen als het zo weer doorgaat

gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Het laat me echt allemaal koud want.........
Ik heb toch de grootste en ben overal de beste in
gr. Ron
Ik heb toch de grootste en ben overal de beste in

gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
jowi schreef:Oh maar ik ben niet geirriteerd hoor... jullie wel zo te horen. Misschien omdat ik geacht wordt super enthousiast te zijn over die rosoft spullen?
Beste Jowi,
Het leven bestaat uit het maken van keuzes en afwegingen, meestal op basis van evaring of gevoel.
In dit draadje heb ik de afweging gemaakt te reageren op jouw vraag, dat bleek een verkeerde keus. Ook hier had ik beter op basis van de ervaring naar mijn gevoel moeten luisteren. Mijn gevoel zegt dat het weer tijd wordt mijn reacties tot een minimum te beperking. Iets wat veel beter is voor mijn gezondheid en welbehagen. Ook voor jullie is het beter, dan wordt er minder bier gedronken en minder chips gegeten.
Groetjes
-
Beste Wim,
En toch zijn er genoeg mensen die jouw aandeel in het forum waarderen,
Dus laat je niet weg jagen door iemand die hier net ff om de hoek komt kijken, zich niet wil voorstellen, en na de kortste keer al op zijn swans getrapt is, omdat hij niet direct dat antwoord vind wat hij wil vinden.
Sommige mensen denken nog steeds dat een Forum een soort burgerlijk en strafrechtelijk wetboek is, waar alles in staat zoals het hoort te zijn en waaraan je dan je rechten kunt ontlenen.
Niks van aantrekken, en dat moeten wij geen van allen doen.
Als je een tip/uitleg geeft, kunnen minstens 1600 man het lezen, als daarvan 1 persoon er mee geholpen is, dan is het toch al niet voor niets geweest.
Ieder sterfelijk wezen is gelijk, alleen zijn masker is anders.
mvg
Freddy
En toch zijn er genoeg mensen die jouw aandeel in het forum waarderen,
Dus laat je niet weg jagen door iemand die hier net ff om de hoek komt kijken, zich niet wil voorstellen, en na de kortste keer al op zijn swans getrapt is, omdat hij niet direct dat antwoord vind wat hij wil vinden.
Sommige mensen denken nog steeds dat een Forum een soort burgerlijk en strafrechtelijk wetboek is, waar alles in staat zoals het hoort te zijn en waaraan je dan je rechten kunt ontlenen.
Niks van aantrekken, en dat moeten wij geen van allen doen.
Als je een tip/uitleg geeft, kunnen minstens 1600 man het lezen, als daarvan 1 persoon er mee geholpen is, dan is het toch al niet voor niets geweest.
Ieder sterfelijk wezen is gelijk, alleen zijn masker is anders.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Zal ik, zal ik niet reageren.
Wordt niet.
laten we het topic je maar sluiten. Denk dat deze vriend het bij 5 berichtje houdt. 1 vraag, 1 ik denk dat , 2 ik Weet het beter en 1 ik ben geïrriteerd antwoord, dus we lopen maar weg.
Tip bij de buren kan je nog veeeeeel beter ruzie maken als hier.
Veel plezier met je peco switchen, ik ga swaffelen
Wordt niet.

Tip bij de buren kan je nog veeeeeel beter ruzie maken als hier.
Veel plezier met je peco switchen, ik ga swaffelen
Hills and Meadows on social media
-
Maurits,
OK, ik zal de moderators vragen of ze aan jouw verzoek willen voldoen, en mijn topic te sluiten,
Maar, dit was natuurlijk niet mijn opzet voor het openen, van een topic.
Ik heb dit uitsluitend en alleen geopend, omdat ik wel eens wou weten of iemand het al had uitgeprobeerd,
en dat er eventueel een vergelijk komt.
In die zin, moet ik helaas Jowi dan toch gelijk geven, dat een simpel roepen, koop maar een ander merk, idd geen antwoord op de vraag is/was.
Ja ik weet heel goed, dat Rosoft uitstekend materiaal levert, prima service geeft, en daarbij een zeer net prijsbeleid heeft.
Maar dat neemt niet weg, dat ik, ook wel wou weten hoe het met dat nieuwe peco spul zit.
Dat dit topic dan uitdraait op een portie modder gooien, ja dat is erg jammer, en was na mijn inzien dan ook geheel niet nodig geweest.
Misschien, om dan maar op jouw manier te reageren, is het dan zelfs wel beter om deze hele sub rubriek "digitale vraagbaak" gewoon maar te sluiten,
want blijkbaar blijft dat een verhaal alla Rusland versus het Westen en blijft het alleen maar irritaties en gedonder oproepen.
Ik rij een volkswagen, maar dat wil niet zeggen dat ik geen interesse heb en niet wil kijken naar andere merken en hun technieken.
Maar goed.
Misschien dat ik mij maar weer ff moet gaan aansluiten bij Wim zijn laatste woorden.
gegroet.

OK, ik zal de moderators vragen of ze aan jouw verzoek willen voldoen, en mijn topic te sluiten,
Maar, dit was natuurlijk niet mijn opzet voor het openen, van een topic.
Ik heb dit uitsluitend en alleen geopend, omdat ik wel eens wou weten of iemand het al had uitgeprobeerd,
en dat er eventueel een vergelijk komt.
In die zin, moet ik helaas Jowi dan toch gelijk geven, dat een simpel roepen, koop maar een ander merk, idd geen antwoord op de vraag is/was.
Ja ik weet heel goed, dat Rosoft uitstekend materiaal levert, prima service geeft, en daarbij een zeer net prijsbeleid heeft.
Maar dat neemt niet weg, dat ik, ook wel wou weten hoe het met dat nieuwe peco spul zit.
Dat dit topic dan uitdraait op een portie modder gooien, ja dat is erg jammer, en was na mijn inzien dan ook geheel niet nodig geweest.
Misschien, om dan maar op jouw manier te reageren, is het dan zelfs wel beter om deze hele sub rubriek "digitale vraagbaak" gewoon maar te sluiten,
want blijkbaar blijft dat een verhaal alla Rusland versus het Westen en blijft het alleen maar irritaties en gedonder oproepen.
Ik rij een volkswagen, maar dat wil niet zeggen dat ik geen interesse heb en niet wil kijken naar andere merken en hun technieken.
Maar goed.
Misschien dat ik mij maar weer ff moet gaan aansluiten bij Wim zijn laatste woorden.
gegroet.
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Mauritz, je hebt gelijk
Daarom reageerde ik al in Olaf zijn vraag draadje, waar het helaas ook al vlot mis ging.
Niet dat het wat uitmaakt
Dat blijkt uit nu gaat het hier wederom zo mis.
'Wat heeft men toch ?
De vragensteller en beginner is er niet mee geholpen, zo zonde, terwijl het anders kan..
Geen goede reclame voor jullie hobby, mannen kom op nou, bederf het nou niet voor jezelf en ook niet voor anderen
Martin de Deugd

Daarom reageerde ik al in Olaf zijn vraag draadje, waar het helaas ook al vlot mis ging.
Niet dat het wat uitmaakt
Dat blijkt uit nu gaat het hier wederom zo mis.

'Wat heeft men toch ?
De vragensteller en beginner is er niet mee geholpen, zo zonde, terwijl het anders kan..

Geen goede reclame voor jullie hobby, mannen kom op nou, bederf het nou niet voor jezelf en ook niet voor anderen

Martin de Deugd