mijn naam is Ton en ik woon in Almere, samen met mijn vrouw Wil. De kinderen zijn al een tijdje het huis uit en de zolder wacht uitnodigend op een treinbaan. Tenminste, dat heb ik begrepen......

Inmiddels ben ik gepensioneerd en mijn zoon kwam met het idee samen op zolder een baan te bouwen. Vroeger heb ik een Trix Express baan gehad, maar daar is niets meer van over.
We zijn al een jaar of twee bezig met brainstormen, baanontwerpen maken, enz. Tot een daadwerkelijk begin op zolder is het nog niet gekomen. Bij mij heerst grote twijfel over de schaal. H0 of N. Het eerste zou Märklin worden, het tweede in principe Fleischmann Piccolo. Märklin is wat makkelijker te begrijpen (keerlussen, e.d.), maar met N kun je zoveel meer op een beperkte ruimte. Één van de vragen die we hebben is, en misschien moet die hier niet gesteld worden, maar we doen het toch maar: Is het met het twee-rail systeem mogelijk de ene trein vooruit naar rechts te laten rijden en een andere vooruit op hetzelfde spoor in tegengestelde richting? (tegemoetkomend dus). We willen digitaal gaan rijden.
Ik hoor graag waar deze vraag dan wel thuishoort.
Tot zover, we hopen veel van jullie te leren en tzt zal ons baanplan (als het N wordt) geplaatst worden, met alles wat daar bij hoort.
met vriendelijke groeten,
Ton1949