OK wat fotootjes van de verbouwing. Helaas kan ik geen teksten ertussen zetten (heeeeee ik zag dat wel bij Rob???? wat is DE truuk??)
Ik ben uitgegaan van de Fleischmann 7430 en tussenwagen 7432.
Ik heb eerst de tussenwagen gesloopt totdat ik eigenlijk alleen het interieur en onderkant over hield (voorzichtig snijden en daarna buigen en dan weer snijden). De lengte is niet helemaal passend maar met een schuurpapiertje is dat snel passend. De 5e foto geeft het resultaat van de Vlaflip tussenwagen.
Daarna motorwagen en stuurstand. Niet vergeten de tussenschotten uit de vlaflip te halen. De sloop gaat op dezelfde manier. Alleen moet het onderstel wat ingekort worden. Ik heb daartoe het motordeel van de rest gescheiden en het achterdraaistel met wat body en zijschortjes overgehouden. Nieuwe bodemplaat erin (goed de maatvoering van de vlaflip in de gaten houden) en voor de extra stevigheid het interieur erop vastgezet. De bovenprintplaat wat ingekort (zorgt gelijk weer voor extra stevigheid). Daarna de verlichting die ik met 402 LED's geel en rood heb gedaan die in buisjes worden gemonteerd, er moet wel aan de rechterkant een klein stukje gietijzer weggefreesd worden. De motorwagen en stuurstand zijn op dezelfde manier "behandeld". Het resultaat van dit alles zijn de laatste drie foto's. Hopelijk geeft dat wat inzicht hoe ik het heb gedaan.
Goh raar dat ik daar vanaf december regelmatig mee bezig ben geweest, had wel wat sneller gekund (en dan liggen er nog een stel Mitchell craties op de plank te wachten)
Groetjes
Johan
Oh jee, maar 4 bijlagen toegestaan . . . nou dan maar een aantal berichten achter elkaar