De CV's heb ik allemaal één voor één uitgeprobeerd en opgeschreven, inderdaad om het overzicht te bewaren en dus niet te weten wat ik nou eigenlijk veranderd had...
CV2 t/m CV6 hadden, zoals gezegd, geen enkele invloed op het probleem van het vloeiend in beweging en tot stilstand komen.
Pas toen ik met CV53 en CV54 ging rommelen kwam er verbetering;
Hoe hoger CV53, hoe soepeler hij ging rijden.
Hoe lager CV54, hoe vloeiender hij in beweging en weer tot stilstand kwam.
Gezien het, zoals ik vermoedde, geen kwaad kan laat ik de CV's staan zoals ik ze nu heb, de loc loopt nu naar mijn tevredenheid.
Ik heb bij nog een paar andere locs met CV53 en CV54 gerommeld (
ook ESU-decoders) en deze lopen nu ook een stuk mooier.
Hoe het rijdt met programma's als koploper kan ik helemaal niks over zeggen, dat ligt nog ver boven mijn niveau...
(Al zou ik dat wel willen in de toekomst...

Maar tegen die tijd hoop ik dusdanige kennis van zaken te hebben dat ik alles probleemloos ingeregeld krijg...

)
Dankzij jullie allemaal heb ik in ieder geval een hoop bijgeleerd en daar gaat het hier ook om!
Ik ga me de komende tijd eens verdiepen in het hoe en wat van de diverse CV's en het effect van verschillende waardes.
Nu ik er zo mee gerommeld heb ben ik wat minder "angstig" om gewoon te proberen.
Gewoon stapje voor stapje en goed bijhouden wat je doet. En anders kan je altijd nog resetten...
Het heeft duidelijk mijn interesse gewekt...
Zo is het mij vandaag bijvoorbeeld ook gelukt om de sluitseinen voor het achterwaarts rijden van de 2200 onder een andere functietoets te zetten.
Deze stonden onder functie 2, maar zodra je die toets loslaat vervalt ook het commando en gaan de sluitseinen dus ook weer uit.
Niet handig als je als losse loc achterwaarts wilt rijden en je hebt geen sluitseinen...
Dit heb ik aangepast d.m.v. CV36, CV37 en CV42.
- CV36 is voor Functie 2, deze heb ik op 0 gezet, omdat ik deze niet wil gebruiken.
- CV36 is voor Functie 3, deze heb ik op 8 gezet, dit is voor AUX2 (in dit geval de sluitseinen voor achteruitrijden)
- CV42 is voor Functie 8, deze heb ik op 64 gezet, dit is de rangeersnelheid. (Deze stond onder Functie 3 en moest dus uitwijken naar een andere Functie)