Hallo,
ik heb deze week twee taurussen van hobbytrain van een decoder voorzien, en ze rijden goed.
maar het lijkt net alsof ze hun tractie niet kwijt kunnen .
zou het kunnen zijn dat dat komt doordat ze geen anti-slipbandjes hebben.
of eis er een andere mogelijkheid.
Gr jan
raar gedrag loc`s
Re: raar gedrag loc`s
Hebben die "geen " antislipbandjes ? Normaal erg "doorschijnende" met weinig "tractie".
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Hallo,
Nee ze hebben geen van beide anti-slipbandjes.
heeft hobbytrain die ook of moet ik bij een andere fabrikant zijn.
Gr Jan
Nee ze hebben geen van beide anti-slipbandjes.
heeft hobbytrain die ook of moet ik bij een andere fabrikant zijn.
Gr Jan
Jan,
Als één van de wielen geen inkeping of groef heeft waar een antislipband invalt of past. Dan passen er geen antislipbandjes op ook niet van een andere aanbieder. Je zult dus een compleet wiel moeten vervangen, ergens een bijpassende vandaan toveren of zoeken.
Groetjes
Als één van de wielen geen inkeping of groef heeft waar een antislipband invalt of past. Dan passen er geen antislipbandjes op ook niet van een andere aanbieder. Je zult dus een compleet wiel moeten vervangen, ergens een bijpassende vandaan toveren of zoeken.
Groetjes
Eigenaardig, mijn beide Taurussen en mijn Vectron van Hobbytrain hebben antislipbandjes....
Wel slecht zichtbaar want doorschijnend..
Wel slecht zichtbaar want doorschijnend..

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
hallo,
Ik heb de beide taurussen nog een bekeken en ze hebben echt geen anti-slipbandjes.
ik heb ze op een beurs gekocht en daarbij niet gekeken of er bandjes op zeten.
dus het kan zijn dat die eraf waren.
gr Jan
Ik heb de beide taurussen nog een bekeken en ze hebben echt geen anti-slipbandjes.
ik heb ze op een beurs gekocht en daarbij niet gekeken of er bandjes op zeten.
dus het kan zijn dat die eraf waren.
gr Jan
Kun je met je vingernagel niet even voelen of er op geen enkel wieltje een rand zit waarachter de antislip moet zitten ?
Bij mij gaat de "groef" (?) vanaf de voet van de flens tot bijna aan de buitenzijde, met klein randje. Dus geen echte groef in loopvlak.
Maar er zijn ook verschillen in de plaatsing, soms diagonaal soms op één as.
Anderzijds zijn er ook motoriseringsverschillen, voor de Taursu was er ooit een ombouwpakket te koop... met andere motor, die zich beter gedroeg digitaal...
De originele was moeilijk in te ijken..
Bij mij gaat de "groef" (?) vanaf de voet van de flens tot bijna aan de buitenzijde, met klein randje. Dus geen echte groef in loopvlak.
Maar er zijn ook verschillen in de plaatsing, soms diagonaal soms op één as.
Anderzijds zijn er ook motoriseringsverschillen, voor de Taursu was er ooit een ombouwpakket te koop... met andere motor, die zich beter gedroeg digitaal...
De originele was moeilijk in te ijken..
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd