Ffft, even stof wegblazen
Dank voor je tip Ad. Ik heb al in een paar winkels gezocht, maar ze nog niet kunnen vinden. Misschien toch maar online bestellen
Afgelopen maand niet stilgezeten. Bezoek aan Rail zorgde voor een hoop inspiratie en energie om door te gaan. Daar wel geconstateerd dat mijn baantje qua sporenplan verschrikkelijk saai is

. Ach, je moet ergens mee beginnen
Op een oud gebouwtje geoefend om het er wat beter uit te laten zien. Ben nog niet helemaal tevreden dus ga er nog een keer mee verder. (let niet op de lijmvlekken, ik heb 'm niet zelf gelijmd

)
Een poging gedaan om zelf een bovenleidingmast te knutselen met oude rails. Nog niet helemaal perfect, maar voor een eerste proefexemplaar ook nog niet heel slecht. Idee komt van nproject.org (super site trouwens!). Ik gebruik voor de dunne delen gewoon naalden. Heb nu een doosje naalden van 0,6mm en een lengte van 43mm die ik hiervoor wil gebruiken. Wordt vervolgd.
Onder de baan wordt het steeds gezelliger

Gelukkig is het met kabelgootjes nog een beetje netjes te houden:
Ben ook begonnen met mijn 'bergen'. Als basis gebruik ik piepschuim wat ik in een enthousiaste bui had gekocht. Eerst eens snijder gemaakt met een stuk weerstandsdraad:
De berg aan de rechterkant. Daar wil ik een idee uit het N-bahn magazin namaken, wordt vervolgd.
Aan de linkerkant nog een kleine berg:
Deze staat inmiddels in de tegellijm:
De lijm is droog:
Er is nog meer gebeurd zoals het ombouwen van een vliegenmepper tot grasmepper, solderen van stekkers en wisseldraadjes, ergernis over weigerende wisselaandrijvingen, bedenken van schakelschema's voor aansturing van wissels en seinen etc. Hiervan heb ik alleen geen foto's of het is niet interessant om over uit te wijden.
Kan wel melden dat ik inmiddels alle schakelaars op mijn bedieningspaneel heb zitten. Even sparen voor de rest van de benodigdheden en dan kan ik binnenkort het paneel gaan aansluiten. Ook dit wordt vervolgd.