Modellbahnunion overgenomen

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Modellbahnunion overgenomen

Bericht door Robert_N-Nm »

Las zojuist dat Modellbahnunion is overgenomen en met onmiddellijk ingang onderdeel is geworden van DM-toys.

http://www.en.dm-toys.de/newsletter.211 ... re264.html

Tja. Daarmee kunnen we weer verder kijken of er nog wat interessante modellen uit gaan komen of dat het een exclusief Duitse bedoeling gaat worden via DM-toys. In het verleden was MU verantwoordelijk voor de speciale freebit staalwagentjes van de CAIB/NS Cargo.

MvG
Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Jerome

Re: Modellbahnunion overgenomen

Bericht door Jerome »

Robert,

Ik heb het ook gelezen dat: "DM-Toys has teamed up with Modellbahn Union to become part of the DM-Toys family". Ik vraag me af of dat echt een overname is..

Overigens beschouw ik DM-Toys als een van de betere webwinkels en de wagens van Modellbahn Union die ik heb als kwalitatief de beste van mijn "verzameling". Dus deze samenwerking (wat het ook is) is denk ik helemaal niet zo slecht. Ik ga er ook vanuit dat zolang er een markt voor is, ze gewoon doorgaan met speciale acties voor oa Freebit.

Greetz, Jerome

WimC

Bericht door WimC »

De digitale nieuwsbrief van DM-toys heeft als titel "DM-toys übernimmt Modellbahn Union", dus dat klinkt wel als een overname.

Wel met Jeroen eens, DM-toys is een goede webwinkel, en als er een markt is voor producten laten ze vast niet na om die te produceren.

Sowieso heb ik een modelbaan naar duits voorbeeld, dus mij maakt het niet zoveel uit :mrgreen:

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Jerome

Bericht door Jerome »

Ah ok,

Ik heb de engelse versie gelezen. Inderdaad, dat klinkt zeker als een overname. Best opvallend dat een fabrikant wordt overgenomen door een Webwinkel..

Mischien kan H@ans Artitec of LSModels overnemen en ze alleen N spul laten producen :mrgreen:

Greetz, Jerome

hans-diesel

Bericht door hans-diesel »

Ik kocht bij Modellbahn Union Tomix rails en Dapol diesel locomotieven. Modellbahn Union was de importeur en (in ieder geval) de Tomix rails was ook leverbaar via de (web-)shop van DM-Toys. Ik hoop dat dit soort producten van buiten het Europese vasteland beschikbaar blijven.

Niks slechts trouwens over DM-Toys. Ik kocht er online en in de winkel in Schiefbahn. Nooit problemen en vriendelijke bediening in de winkel.

Hans

Met vriendelijke groet, Hans

West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West

analoog op Tomix Fine Track

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Ik heb ook bestwel wat gekocht bij DM. Ze hebben vaak nog op voorraad wat overal al uitverkocht is.

Modelbahn union heb ook meerdere modellen van.

Ze maken/geven uit speciale versies van modellen van allerlei fabrikanten. Zo heb ik in speciale MU uitvoering:
- MU11000 de liliput flirt van in RRX jasje
- MU33003 een speciaal goederen wagentje van Arnold met Klate Muschi reclame
- MU10001 nu weer een speciale kleurstelling van de A4 Mallard van Dapol

Of ze echt zélf produceren weet ik niet. Volgens mij bedenken ze en laten ze fabrikanten die dat model reeds voeren vervolgens het in beperkte oplage maken.

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het belangrijkste voor mij van Modellbahn Union is dat ze importeur zijn van Greenmax alleen de levering laat de laatste 2 jaar te wensen over. Ik hoop dat dat met de overname beter word, alleen waar het probleem zit bij Modellbahn Union of bij Greenmax zelf is mij niet duidelijk.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie