Laat ik me hier maar ook aanmelden als zijnde een Z21 gebruiker (sinds een dag of 2).
Tot op heden rijd ik met de Multimaus maar omdat programmeren en bedienen van de baan gemakkelijker gaat via mijn tablet verkoos ik de Z21.
Maar nu zit ik al aardig met mijn handen in het haar

Ik heb een proefbaantje en een programmeerspoor op een plank getimmerd en alles conform de bijgeleverde plaatjes aan elkaar geprutst. Mijn tablet heeft verbinding met de router die is geschakeld aan de Z21.
Op beide sporen heb ik spanning, 17,4 V.
Als ik op het proefbaantje mijn Multimaus aansluit dan rijden de loks vrolijk hun rondjes. Maar

Geen lok doet het niet meer op het proefbaantje. En op het programmeerspoor (ik ga naar CV programmeren op mijn tablet) vraag ik om uit te lezen dan krijg ik alleen gebrom vanuit de Z21 te horen en na verloop van tijd een pop-up dat de decoder geen antwoord geeft. (voor de goede orde: de MM is NIET aangesloten op de Z21). Ik doe ergens iets niet goed of ik vergeet iets, maar dankzij de verschrikkelijk onduidelijke uitleg over het apparaat kom ik er niet achter wat ik fout doe.
Zit ik ook nog te bedenken hoe ik kan achterhalen welke firmware erop zit en hoe de maintancetool gedownload kan worden en waar die moet worden geplaatst (Op mijn tablet, in de Z21?). Een desktop of een laptop heb ik op normale router, de Z21 heeft zijn eigen kringetje. Ik maak geen gebruik van een besturingsprogramma a la Itrain, Koploper of iets anders.
Vreselijk irritant dus allemaal.
Maar ik wil het wel leren want volgens meerdere gebruikers is het een erg leuk apparaat met goede referenties.
Dus wordt het: HELLUP!!!
Wie kan en wil mij les geven in het hoe en wat van een Z21?
Alvast dankjewel!
Groetjes Bart
Net ontdekt: Railcom stond op ja, die is teruggezet naar nee.
Ook: de spanning op de baan is nu nog maar 11 Volt