In overleg met een kennis van mij waarvoor ik deze bouw word het een stukje van een fictief berg dorp Arolstein aan de wel bestaande Aabachstausee.
De aangrenzende plaatsen zijn in deze grote ook fictief net als de spoorlijnen. Op het diorama komt een klein randje stuwmeer en vanuit daar stijgt het vrij snel waardoor er leuke hoogte verschillen ontstaan. Door de aanwezigheid van het stuwmeer houden de hoogte verschillen tussen het water en de heuvel toppen wel op bij zo'n 50 a 60m maar zoveel hoogte verschil red ik in model toch niet.

De fictieve Aabachtalbahn loopt ter hoogte van het diorama een stukje vrij dicht langs de rand van het stuwmeer om er daarna nog op het diorama weer van weg te draaien. De Aabachtalbahn loopt op het diorama grotendeels over viaducten. Voor de basis van de peilers het ik dit keer voor stroken gum gekozen zodat ik de viaducten snel kan vast zetten en ze daarna rustig in het landschap kan inwerken. Zo hoeft het piepschuim dat niet te dragen en ben ik niet afhankelijk van de vormen van het landschap.
Vanavond het ik naast de basis voor de peilers ook met vele grote en kleine stukken piepschuim de basis voor het landschap gevormd wat ik morgen aan wil smeren.

Word dus weer vervolgd, groetjes Michiel