Hierbij mijn eerste presentatie van mijn minibaan in aanbouw.
Het is geprojecteerd aan de rand van een fictief stadje in Beieren (Oberpfalz). Er rijdt nog wat stoomtractie en reizigers kunnen ook van een railbus gebruik maken. Er is sprake van dat de spoorlijn opgeheven en afgebroken zal worden omdat hij als onrendabel te boek staat, dat vormt een grote lokale zorg.
Als bouwer heb ik voorlopig nog een geheel andere zorg, ik moet namelijk nog bouwen. Ook dat heeft budgetaire consequenties, maar de afgelopen jaren is er al geïnvesteerd in materieel en materiaal, zodat de zorgen hoofdzakelijk in de uitvoering van de plannen liggen. Op het forum, zijn excellente voorbeelden te zien, waar ik zeker mijn voordeel mee zal doen.
Voor de besturingstechniek heb ik voor Rocrail gekozen een schermafdruk van de layout in Rocrail hieronder:

De besturingshardware met Raspberry Pi als computer is provisorisch op een plank gemonteerd:

Het principe van de baan is een dubbele lus: een halteplaatsje boven en twee schaduwsporen beneden. Het geheel wordt opgebouwd in een bak van 0,75 x 0,75 m. De bak (diorama) is klaar om gevuld te gaan worden:

De bak is inmiddels grijs geverfd.
Wordt vervolgd.