martindomburg schreef:De slepers van mayerhofer drukken niet tegen de as aan, maar vouw je erom heen. hierdoor is er een aanzienlijk minder wrijving op de assen.
@Joost:
Het ligt aan de magneetkoppeling. Dit zijn kortkoppelingen waarbij de magneet best heel sterk is maar de breedte van het blok bij een radius kleiner als 230 ervoor kan zorgen dat deze knikt en dus verbreekt de spanning. Overigens niet de koppeling, die ene overgebleven magneet is sterk zat.
Ben blij dat mensen expirimenteren aandurven,
Groetjes
Ik werd via een PB weer even op dit topic gewesen met een vraag. Nu zat ik het 1 en ander terug te lezen en moest nog even op deze opmerking terug komen. Nadat nu mijn volledige ICE stam is omgebouwd ben ik natuurlijk even gaan testen. Hier kwam ik er achter dat het onderbroken worden van de stroom via de magneten echt komt doordat de koppelingen niet ver genoeg kunnen uitzwenken bij mijn ICE waardoor deze knikken, hierdoor wordt dan de stroom onderbroken (logisch). Dit heeft dus echt niks met de sterkte van de magneten te maken, en het kan dus best zijn dat deze bij andere rijtuigen wel door R2 kunnen zonder de stroom te onderbreken!
Wat ik wel merk is dat de magneten soms los komen uit de koppeling, je kunt ze dan wel weer terug duwen waardoor ze gewoon weer werken. Ik ga dit in de gaten houden, anders lijm ik ze met een drupje secondelijm of blanke nagellak vast.
Overigens heb ik per 6 rijtuigen 1 VVP met daaraan in totaal 1350uF, zelfs een combi van 100uF 16V (SMD) en 220uF 25V (radial) condensatoren. Dit komt dus eigenlijk weer neer op +/-200uF per rijtuig.