Van mij als beginner een vraag waarvan ik het antwoord niet echt online kan vinden. Misschien een domme vraag, maar ik hoop het antwoord hier te vinden.
Ik heb een eenvoudige analoge baan van Minitrix. Hierbij gebruik ik een oude compact vario trafo.
Nu heb ik ook nog een starterspakket liggen (11134 - dit zou een trein moeten zijn die op een analoge baan zou moeten kunnen rijden) met daarin een trein die niet rijdt op de baan. De lampen knipperen iets maar hij rijdt niet. Als ik de middelste wielen van het spoor afhaal, dan draaien de wielen gekoppeld aan de motor wel.
Kan het zijn dat de Trafo niet sterk genoeg is? In de handleiding van de trein staat Analoog 15 volt, zie hieronder. Is het probleem opgelost als ik een sterkere trafo heb met meer volt? Er rijden alleen treinen op, maximaal drie. Wissels/seinen gaan via een andere. Als ik het juist heb, welke trafo bevelen jullie aan?
En, misschien een heel domme vraag, oude treintjes die op de oude trafo rijden, kunnen die een trafo met meer volt aan?
De antwoorden wacht ik graag af.
Groeten,
Theo