Ik ben in het bezit van een digitaal systeem. Omdat ik nu een totaal andere baan ga maken als wat ik gewend ben twijfel ik nu of ik weer digitaal of analoog ga rijden.
Zijn stoom loc's van dit formaat te digitaliseren?
Zo niet, dan is de keuze snel gemaakt, dan wordt het analoog omdat ik niet verwacht met veel grotere loc's te gaan rijden.
Die rechtse is in ieder geval te voorzien van een decoder, alleen moet je de motor isoleren van het chassis. De opbouw is ongeveer gelijk aan de Hippel, ook van Graham Farish.
Dat zijn dan zo'n beetje ook de belangrijkste loc's, die andere twee zullen niet meevallen om daar een decoder in te proppen.
Ik ga het trouwens niet zelf doen, zo handig ben ik niet.
Toevallig iemand in de omgeving van Heerhugowaard/Alkmaar/Schagen die zich geroepen voelt om voor mij een aantal decodertjes in een aantal locjes te proppen????
Naar aanleiding van dit draadje ontving ik vorrige week een uitnodiging van Robboz, gelukkig woont hij in onze buurgemeente Heerhugowaard. Gister avond heb ik heb een bezoekje gebracht. IK had alleen de 8811 van Graham Farish mee omdat ik meer 1 decoder kon kopen, meer was er niet in voorraad.
Eerst een bakkie gedaan, waarbij ik ook een aantal kopietjes kreeg die zeer goed te gebruiken zijn voor mijn project Noor-Scharwoude.
Toen we met de loc aan de gang wilden gaan stonden wij voor een vraagstuk, hoe gaat deze loc open?????? Het is ons niet gelukt.
Kan iemand ons vertellen hoe dit moet?????
Ondanks dit probleeempje heb ik toch een leuke avond gehad, Rob heeft nog wel even laten zien hoe een decoder ingebouwd moet worden.
Was gezellig gisteravond en ook voor mij erg leerzaam.
Ik ben even op zoek gegaan naar de site die in het hiervoor opgegeven draadje staat want de link klopte inmiddels niet meer.
Op www.southdownsrailway.org.uk staat onder Rolling Stock/Locomotives op de tweede pagina inderdaad een inbouwverslag van een Hippel, maar de schroefjes die je daar moet losdraaien om de kap te verwijderen, zitten niet op jouw J94.....
Ben benieuwd of iemand nog een "waschzettel" van je loc beschikbaar heeft.
Hoi Sander ,
om de kap eraf te krijgen moet je de twee kruisschroefjes tegen de achterbuffer losdraaien .
Dan voorzichtig de kap los trekken ,let wel op de voorkant op het koppeling veertje dat het niet wegspringt .
De poging is gedaan. De saddle tank is open geweest maar ik wist even niet hoe verder.
Toen heb ik maar de Arnold loc (zie eerste foto van dit draadje) open gemaakt en daar mijn eerste decoder ingezet. Hij zit er in en de loc rijdt, veel meer is het niet maar voor een eerste poging niet gek. Al met al ben ik best tevreden. Nu eerst nog een paar keer oefenen en dan is de 8811 (saddle tank) aan de beurt.
Vanmorgen nog even gekeken maar ben toch nog niet tevreden. De kap sluit niet helemaal en de loc maakt wat herrie als de kap aangedrukt wordt. Van de week nog maar even kijken of ik er nog wat aan kan doen.
Ik had foto's gemaakt van de ombouw maar die zijn niet gelukt.
Omdat het mij toch niet lekker zat, en ik zo snel niet zag hoe ik het beter kon doen heb ik de decoder uit deze loc gehaald en in de middelste loc van de tweede foto van dit draadje gezet.
Vreemd genoeg is er in deze kleinere loc meer ruimte en was het een fluitje van een cent om de decoder te plaatsen. Kap er op en rijden maar.