Diameter van KATO bochten

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Gilbert
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2019 12:14

Diameter van KATO bochten

Bericht door Gilbert »

Beste modelspoorders ,
daar ik meer en meer denk om te kiezen voor KATO sporen en wissels , vraag ik , wie rijdt ook op KATO sporen , ervaringen daarmee , en graag had ik de doorsneden van complete bochten ..

Dank bij voorbaat ,
groetjes ,

Gilbert


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2058
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Diameter van KATO bochten

Bericht door Bjor »

Gilbert,

Ik heb er geen ervaring mee, maar hier vind je de gegevens van de KATO spoorgeometrie:
http://cms.kato-unitrack.de/service-und ... gleise.php

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Diameter van KATO bochten

Bericht door BenQ »

Kijk in Materiaal tests en daar staat vrijwel aan het begin het draadje van Wilco over KATO unitracks.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2940
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Diameter van KATO bochten

Bericht door WilcoV »

Tsja KATO, de één zweert er bij en de ander vervloekt het.
Als je KATO neemt, hou dan één ding in de gaten je kan niet met Engelse Wissels werken, die zijn er niet. Je kan eventueel Tomix er bij gebruiken maar dan moet je wel goed oppassen met de kleine afwijkingen in de geometrie.
Ik ben er zelf heel tevreden over. Voor mij grote bedrijfszekerheid en als je zelf handig bent in zagen heel erg flexibel in gebruik. Er zijn vooral vanuit de Verenigde Staten heel veel leerzame YouTube filmpjes te vinden over het gebruik, daar zweren ze er bij en zijn het ware tovenaars met KATO. Er staan heel wat tips al op Kato Unitrack Tips op dit forum.
Qua bochten, ik hou van ruim, gebruik ik zelf als kleinste 34,8 en 38,1 voor de kleinste en 38,1 en 41,4 voor de ruimere.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie