Beste modelspoorders ,
daar ik meer en meer denk om te kiezen voor KATO sporen en wissels , vraag ik , wie rijdt ook op KATO sporen , ervaringen daarmee , en graag had ik de doorsneden van complete bochten ..
Dank bij voorbaat ,
groetjes ,
Gilbert
Diameter van KATO bochten
Re: Diameter van KATO bochten
Gilbert,
Ik heb er geen ervaring mee, maar hier vind je de gegevens van de KATO spoorgeometrie:
http://cms.kato-unitrack.de/service-und ... gleise.php
Ben
Ik heb er geen ervaring mee, maar hier vind je de gegevens van de KATO spoorgeometrie:
http://cms.kato-unitrack.de/service-und ... gleise.php
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Kijk in Materiaal tests en daar staat vrijwel aan het begin het draadje van Wilco over KATO unitracks.
Tsja KATO, de één zweert er bij en de ander vervloekt het.
Als je KATO neemt, hou dan één ding in de gaten je kan niet met Engelse Wissels werken, die zijn er niet. Je kan eventueel Tomix er bij gebruiken maar dan moet je wel goed oppassen met de kleine afwijkingen in de geometrie.
Ik ben er zelf heel tevreden over. Voor mij grote bedrijfszekerheid en als je zelf handig bent in zagen heel erg flexibel in gebruik. Er zijn vooral vanuit de Verenigde Staten heel veel leerzame YouTube filmpjes te vinden over het gebruik, daar zweren ze er bij en zijn het ware tovenaars met KATO. Er staan heel wat tips al op Kato Unitrack Tips op dit forum.
Qua bochten, ik hou van ruim, gebruik ik zelf als kleinste 34,8 en 38,1 voor de kleinste en 38,1 en 41,4 voor de ruimere.
Als je KATO neemt, hou dan één ding in de gaten je kan niet met Engelse Wissels werken, die zijn er niet. Je kan eventueel Tomix er bij gebruiken maar dan moet je wel goed oppassen met de kleine afwijkingen in de geometrie.
Ik ben er zelf heel tevreden over. Voor mij grote bedrijfszekerheid en als je zelf handig bent in zagen heel erg flexibel in gebruik. Er zijn vooral vanuit de Verenigde Staten heel veel leerzame YouTube filmpjes te vinden over het gebruik, daar zweren ze er bij en zijn het ware tovenaars met KATO. Er staan heel wat tips al op Kato Unitrack Tips op dit forum.
Qua bochten, ik hou van ruim, gebruik ik zelf als kleinste 34,8 en 38,1 voor de kleinste en 38,1 en 41,4 voor de ruimere.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie