Lokpark Ampfelwang Oostenrijk

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Lokpark Ampfelwang Oostenrijk

Bericht door matthew »

Na 2 weken in Oostenrijk te zijn geweest, is het tijd om mijn foto's van het dagje Lokpark Ampfelwang aan jullie te laten zien. We dachten in eerste instantie dat we met een paar uurtjes weer thuis zouden zijn, maar dat werd 6 uur (waarvan 5 in het Lokpark zelf). Er staat erg veel oud materieel van de ÖBB/ÖGEG. Alle locomotieven die daar staan kunnen nog rijden op een paar na. De locomotieven worden daar voor het oog van publiek gereviseerd en hersteld. Ook is er een groot museum over de mijnwerken in de vroegere tijden in de omgeving. De foto's geven denk ik wel een goede impressie.
Werkplaats
Werkplaats
023.JPG (53.31 KiB) 2930 keer bekeken
Hier is duidelijk te zien hoe de werkplaats eruit ziet. Dit is geplaatst in de ringloods. 4 sporen liggen in de werkplaats die niet toegankelijk zijn voor publiek, de rest van de ringloods is toegankelijk.
026.JPG
026.JPG (44.56 KiB) 2930 keer bekeken
025.JPG
025.JPG (43.86 KiB) 2930 keer bekeken
Een raar gezicht, deze diesellocomotieven tussen allemaal stoomlocomotieven.
027.JPG
027.JPG (53.65 KiB) 2930 keer bekeken
Deze stond aan de andere kant van de diesellocomotief hier boven.


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Lokpark Ampfelwang Oostenrijk

Bericht door matthew »

029.JPG
029.JPG (76.07 KiB) 2923 keer bekeken
Dit stuk van de groene "Krokodil" van de ÖBB staat tussen de ringloods en de draaischijf. Hij mist een kant van zijn neus, en een deel van z'n wielen. Z'n wielen stonden ergens anders wel opgesteld, alleen het missende stuk neus heb ik niet kunnen vinden. Er was wel erg veel roest te zien ook aan de binnenkant van de locomotief.
031.JPG
031.JPG (43.61 KiB) 2923 keer bekeken
030.JPG
030.JPG (45.41 KiB) 2923 keer bekeken
Deze foto's zijn gemaakt binnenin een grote stoomlocomotief. Deze is speciaal voor bezoekers toegankelijk gemaakt om de locomotief van binnen te bekijken. Aan de achterkant had je dus de kolenwagon, waar je ook in kon kijken. Erg gaaf om zoiets van binnen te kunnen zien!


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Lokpark Ampfelwang Oostenrijk

Bericht door matthew »

Natuurlijk niet te vergeten; de wagons. Er staan veel oude personenwagons van de ÖGEG. Hier een paar foto's.
032.JPG
032.JPG (53.59 KiB) 2915 keer bekeken
Er stond achter de ringloods een aantal personenrijtuigen gekoppeld die om de zondag achter een stoomlocomotief worden gekoppelt om als museumtrein te pendelen tussen Ampfelwang en Timelkam.
033.JPG
033.JPG (54.42 KiB) 2915 keer bekeken
Deze rijtuigen zijn erg mooi gerestaureerd en ziet er goed verzorgd uit.
042.JPG
042.JPG (74.31 KiB) 2915 keer bekeken
Ook in deze trein zit een restauratiewagon, eigenlijk een buffetwagon. Er stonden nog een paar flessen wijn in, servetten, koffiefilters, pakken koffie ect. ect.
044.JPG
044.JPG (37.61 KiB) 2915 keer bekeken
Deze wagon was wel op slot (logisch). Maar toch door het raam een foto kunnen maken van hoe het er van binnen uitziet.

Als er nog meer foto's bij moeten, laat het maar weten. Ik zal morgen ook nog wat foto's van een modelbaan plaatsen die in het museum stond wat waarschijnlijk in clubverband word gebouwd. Als je er in de buurt bent, is het zeker de moeite waard om er een kijkje te gaan nemen. Vrouw en kinderen die het niet interresant vinden? Laat die dan achter in de grote speeltuin die er bij zit!


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Plaats reactie