Goedemorgen,
Ik vroeg me even wat af, het is algemeen bekend dat we wissels niet opnemen in een blok.
Maar een kruising opnemen in een blok (kruising word toch gepolariseerd door de stand van de wissel) kan dat wel of behandelen we een kruising eigenlijk net als een wissel en scheiden we de blokken voor en na de kruising.
Gr,
Kruisingen en blokken
-
Re: Kruisingen en blokken
Ik zou een kruising net zo als een wissel behandelen. Zie geen voordeel om de kruising in een blok op te nemen. Je kunt hem wel detecteren net zoals een wissel indien gewenst.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
In een blok zou een trein moeten kunnen stoppen b.v. als het volgende blok bezet is .
Zit in dat blok dan een kruising, dan dan kan de trein stil bijven staan op de kruising.
Hoe dan ook blijft het blok gereserveerd als de trein stil staat, andere treinen kunnen dan niet kruissen.
Guus
Zit in dat blok dan een kruising, dan dan kan de trein stil bijven staan op de kruising.
Hoe dan ook blijft het blok gereserveerd als de trein stil staat, andere treinen kunnen dan niet kruissen.
Guus
-
Een kruising is een gevaarpunt waar meerdere rijwegen elkaar kruisen dus dat moet beveiligd worden door seinen net als wissels.
In de beveiliging is het nog wel een verschil of het een kruising tussen 2 normaalsporige spoorlijnen betreft of een kruising van normaalsporige spoorlijn met een smalspoorlijn of tramlijn. Hoe de beveiliging van die laatste 2 situaties precies geregeld is weet ik niet. Wel kan dat per situatie anders zijn.
Groetjes Michiel
In de beveiliging is het nog wel een verschil of het een kruising tussen 2 normaalsporige spoorlijnen betreft of een kruising van normaalsporige spoorlijn met een smalspoorlijn of tramlijn. Hoe de beveiliging van die laatste 2 situaties precies geregeld is weet ik niet. Wel kan dat per situatie anders zijn.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Is het een analoge baan, of een digitalebaan die aangestuurd wordt door een programma en een PC?
Groetjes.
Groetjes.
Baan is digitaal en word via de pc aangestuurd door iTrain.
Het lijkt me dat als de blokken voor en na de kruising gereserveerd worden door iTrain het ook niet uitmaakt of je het kruis er in meeneemt. iTrain heeft de boel toch al geblokkeerd voor de andere richting.
Het lijkt me dat als de blokken voor en na de kruising gereserveerd worden door iTrain het ook niet uitmaakt of je het kruis er in meeneemt. iTrain heeft de boel toch al geblokkeerd voor de andere richting.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Een kruising is een grens voor een blok en hoort een naam te krijgen.
Elke kruising moet een unieke naam krijgen.
Dus net als een wissel hoort een kruising niet in een blok.
Elke kruising moet een unieke naam krijgen.
Dus net als een wissel hoort een kruising niet in een blok.
Dank voor de antwoorden, ga ik daar mee aan de slag
Groet,
Wouter
Wouter