Dit kan, 1 door het daadwerkelijk te meten op een apart stukje spoor met twee melders of, 2 door het handmatig in te vullen.
Ik wil methode 2 proberen, maar vraag mij af, of er voorbeelden zijn voor bijvoorbeeld mijn Fleischmann 715982 BR 38?
De snelheidsmetingen in iTrain zijn op jouw methode niet nauwkeurig. Stukje natuurkunde om te snappen dat bochten en wissels de snelheidsmeting van de loc beïnvloeden, zelfs digitale locs. Test het maar een uit, zelfs met een nauwkeurige meter als de Ucon Railspeed merk je verschillen.Wim Ros schreef: ↑24 jul 2021 22:54 Je kunt gewoon de melders uit de baan gebruiken, en het hoeft geen kaarsrecht spoor te zijn, er mogen bogen inzitten en zelfs over wissels verlopen.
Zoals al eerder aangegeven het is geen raketwetenschap.
Je heb alleen melders nodig. Het gaat om de afstand die in tijd wordt afgelegd, per rijstap van de decoder
Groetjes.
Wim en Martin geven gewoon advies op een topic.Nico Essers schreef: ↑25 jul 2021 09:31
PS.
Het steeds terug komend haantjesgedrag tussen Martin en Wim begint erg vervelend te worden op het forum ondanks dat beiden een schat aan ervaringen bezitten.