Extra wagens voor Roco ET85

Vraag maar raak!

neudalhausenstadbahn

Re: Extra wagens voor Roco ET85

Bericht door neudalhausenstadbahn »

FF naar H@ns en kopen staan 2e hands genoeg van die dingen.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Hube

Bericht door Hube »

MarcoTrix schreef: 15 aug 2021 21:30 De spulletjes van Hube zijn binnen. Om te beginnen heb ik daarvoor de anti-slip bandjes van het stuurstandrijtuig gebruikt om mijn eigen motorrijtuig van anti-slip bandjes te voorzien. Het treinstel maakte altijd al een vreemd getik tijdens het rijden, en ik geen idee waarom iedereen de afwezigheid van anti-slip bandjes niet heeft opgemerkt. De kap van het stuurstandrijtuig is schoongemaakt, echter de draaistellen beschikken niet over koppelingen. Bovendien moet ik voor het stuurstandrijtuig op een nieuwe as uit zonder anti-slip bandjes. Op korte termijn kan ik helaas nog weinig laten zien. Ik bezit inmiddels wel twee 3-assige umbauwagens in het rood, en een groen postrijtuig van Arnold-N. Dat levert al een leuke combinatie op.
Marco,
Je hebt toch nog onderdelen over van het "oude" stuurstand rijtuig ?
Die met het gat in het dak. Het hele onderstel zou je kunnen overzetten, of evt alleen de koppelingen of een wielstel.
Verder hebben de meeste modelbouwers wel een "rommel" bak met koppelingen, veertjes, afdekplaatjes voor de koppeling, assen, wielen, etc.
Dus als je wat nodig heb zet het dan even op dit forum. Dan is er wel iemand die je kan helpen.
succes,

groetjes,
Gerard

NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, Mac Mini M2 Pro
pr8 baan

mini rijder

Bericht door mini rijder »

MarcoTrix schreef: 15 aug 2021 21:34 Klopt, zie ook de tweede foto in de eerste post. Iemand nog een oplossing voor het blauw-beige postrijtuig?
Bedoel je deze? https://www.modeltreinstore.nl/fleischm ... stmrz-dbp/

Groetjes: Robby

Onderwerp starter
MarcoTrix

Bericht door MarcoTrix »

Ja, dat is hem. En Kuipers is nog lekker in de buurt ook ;)

Onderwerp starter
MarcoTrix

Bericht door MarcoTrix »

Ik begin net, dus die rommelbak moet nog groeien. Zoals eerder gezegd, mijn stuurstanrijtuig is compleet ter ziele. Maar er is een Duitse website met Roco N onderdelen, en ik heb eBay nog niet afgestruind. Bovendien is uw onderstel nog in prima staat.

Valéry

Bericht door Valéry »

Het oceaanblauw+beige postrijtuig met rechte dakeinden en opschrift «500 Jahre Post», dus voor tijdperk IV, was Arnold 3280, een model uit 1990 en is hier en daar nog te koop. Het heeft nog geen kortkoppelingen en staat te hoog op zijn draaistellen, waardoor het niet mooi matcht met het Roco-treinstel. Fleischmann 818903 is besproken in N-Bahn Magazin 3/2017 blz. 12. Ook dit staat te hoog op zijn draaistellen.
In augustus is Minitrix 18201 uitgekomen. Het is een set van twee oceaanblauw+beige postrijktuigen, die fraai gedetailleerd zijn. De groene D(D)R-versie voor tijdperk IV (Mtx 15311) is besproken in N-Bahn Magazin 3/2021 blz. 10.
Succes en
groet van

Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1967)
Plaats reactie