Allen bedankt voor de reacties zover.
Het ontwerpen gebeurt hier met Railmodeller Pro op een MacBook. Wat betreft de afstanden tussen de sporen zou het geen probleem moeten geven, volgens opgave van KATO zou ik 33mm hart op hart moeten hebben en de NEM normen schrijven bij deze boogstralen 30mm voor.
Wat betreft het vervelen, dat zou op kunnen, maar zoals gezegd gaat het wel op het totale spel. De treinen moeten gewoon lekker automatisch hun gang gaan (na wat programmeerwerk). Ik ben echter ook even op de gegeven link gaan kijken en ik wilde sowieso eigenlijk een kleine haven (achtergrond van mij ligt nou eenmaal op en aan het water). Dus na wat wikken en wegen en meten, ik wilde eigenlijk eerst niet aan een schaduwstation gaan beginnen, ben ik op het onderstaande plan gekomen. Elektrisch zal het nog wel even puzzelen worden met een keerlus en een keer-driehoek, maar als beroeps digitronicus ben ik daar nou ook weer niet heel bang voor. Een kopstation vond ik in eerste instantie niks, maar na wat rondkijken ben ik van mening veranderd. Het verdeeld de stad een geeft me de mogelijkheid een wat smoezelige stationsbuurt (perron 0? ) te maken aan de onderzijde en een "net" stadscentrum aan de andere zijde. Over het kanaal een brug voor het wegverkeer tussen het dorp en de stad. Affijn, genoeg leuke en afwisselende gebieden voor mijn smaak. Mooiste voordeel wat mij betreft is dan nog dat het allemaal met standaard stukken rails gebouwd zou moeten kunnen worden, zonder rails te hoeven verzagen.
Schaduwstation komt 300 mm onder het bovengrondse te liggen, het retour baanvak kruist het binnenkomende vak op 50mm hoogte.
mvg,
Xander