Beste mede spoorders,
Ik heb een nieuwe locomotief gekocht, mijn eerste Piko loc.
De decoder instellingen staan voor de snelheid standaard op de volgende waarden.
CV2 = 1
CV3 = 30
CV4 = 16
CV5 = 60
Als ik nu een snelheidsmeting ga uitvoeren in iTrain, dan is de maximale snelheid ca 60kmh.
Normaal gesproken kan ik nu via CV5 de snelheid verhogen naar B.V. 100kmh.
Het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen!
Heeft er iemand ervaring met deze Piko decoders/loc’s???
Piko loc 40521 snelheid
Piko loc 40521 snelheid
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Re: Piko loc 40521 snelheid
Guus,
Volgens de beschrijving zit er een 40521-44 Piko SmartDecoder 4.1 Sound Next18 in.
Volgens de beschrijving zit er een 40521-44 Piko SmartDecoder 4.1 Sound Next18 in.
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
In de handleiding staat dat voor cv5 de maximale waarde 63 is .. je zou kunnen verhogen van 60 naar 63
Maar dat verschil lijkt me klein.
(ik heb het niet zo op piko decoders .... er is weinig informatie over te krijgen ...)
Guus
Maar dat verschil lijkt me klein.
(ik heb het niet zo op piko decoders .... er is weinig informatie over te krijgen ...)
Guus
Guus,
Ik heb de waarden idd al uitgeprobeerd, maximaal haalt hij de 65kmh !
Ik heb de waarden idd al uitgeprobeerd, maximaal haalt hij de 65kmh !
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
Ik heb op het forum van 1zu160 ook vrij veel klachten gelezen over de lage snelheid van Piko-lokomotieven (m.n. 216 en 101). Op zich wel jammer, want de 216 van Piko lijkt wel mooi. Ik heb alleen een Talent van Piko. Die lijkt redelijk goed qua snelheid.
Inrijden schijnt soms te helpen.
Inrijden schijnt soms te helpen.
Wim,
Het is idd een erg mooie loc. Door slechte revering van decoders heb ik gekozen voor een loc met geluid.
Die zijn voorzien van alle gemakken! Door zijn lage snelheid zit ik nu met een probleem binnen iTrain!
Het is idd een erg mooie loc. Door slechte revering van decoders heb ik gekozen voor een loc met geluid.
Die zijn voorzien van alle gemakken! Door zijn lage snelheid zit ik nu met een probleem binnen iTrain!
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
-
Het klopt dat de Piko baureihe 101 wat traag loopt. De treinstellen rijden daar en tegen gewoon goed qua snelheid.
Ik heb 3 baureihe 101 met een kuehn decoder, echter de maximale snelheid is rond de 90 a 100 km/uur geijkt. Maar lopen vele malen beter dan de digitale gestoorde minitrix 101 ondingen die vaak DCC signalen overslaan waardoor aanrijdingen plaats vinden.
Met de Zimo decoder lijkt die beter te lopen heb ik vernomen.
Ik plaats er eerdaags een een Trainomatic in, en anders komt er een Zimo in.
Ik heb 3 baureihe 101 met een kuehn decoder, echter de maximale snelheid is rond de 90 a 100 km/uur geijkt. Maar lopen vele malen beter dan de digitale gestoorde minitrix 101 ondingen die vaak DCC signalen overslaan waardoor aanrijdingen plaats vinden.
Met de Zimo decoder lijkt die beter te lopen heb ik vernomen.
Ik plaats er eerdaags een een Trainomatic in, en anders komt er een Zimo in.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12