Op dit oment is er van ree models te verkrijgen: REE Models NW-165 SNCF Dieseltreinstel RGP , en nu ook : REE Models NW-170 SNCF Dieseltreinstel XBD .
Wie kan iets vertellen over de verschillen, hoe ze op het spoor functioneerden. Ik zie wel staan bij 165 , TEE dus ik denk dan internationaal en 170 meer regionaal?
Sncf tee
Re: Sncf tee
Ten eerste zijn het twee totaal verschillende typen treinen. De ene is een RGP en de andere een XBD. Beide uitvoeringen zijn de uitvoeringen voor regionaal vervoer. Het RGP type had ook TEE versies van het treinstel. Deze waren rood/beige met TEE op de neus en niet zoals deze twee varianten met SNCF op de neus.
De RGP TEE varianten zijn onder andere uitgebracht onder de nummers NW-162, NS-163
De RGP TEE varianten zijn onder andere uitgebracht onder de nummers NW-162, NS-163
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Sncf tee
ik heb een TEE Noisy die ook in Nederland geweest
tijdperk 1900-1980,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
-
Onderwerp starter - Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45
Re: Sncf tee
De Noisy is de NW-131 en dit is alweer een wat oudere. Zal je denk ik al voor op de 2e hand markt moeten kijken.
Ook de NW-162 ie een Noisy. Hoewel nieuwer is zelfs die nieuw nagenoeg overal uitverkocht
Ook de NW-162 ie een Noisy. Hoewel nieuwer is zelfs die nieuw nagenoeg overal uitverkocht
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie