Alle Selectrix decoders op adres 88

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jos

Alle Selectrix decoders op adres 88

Bericht door Jos »

Mijn baan wordt aangestuurd door de TC van FLM. Mijn loc zijn voorzien van DCC en Selectrix decoders.
Het is nu al een aantal keer voorgekomen dat alle Selectrix decoders spontaan op adres 88 staan en de overige instellingen zijn ook allemaal vernaggeld. In enkele gevallen gebeurde dit na het ontsporen van een trein (waardoor kortsluiting ontstond), maar het is ook voorgekomen zonder dat er een (voor mij) aanwijsbare oorzaak voor was.
Kan ik weer 36 locs opnieuw programmeren :twisted:
Mijn programmeerspoor is volledig gescheiden van het hoofdspoor.

Iemand een idee waardoor dit kan gebeuren?

Groetjes,
Jos

Rob Fongers

Re: Alle Selectrix decoders op adres 88

Bericht door Rob Fongers »

Ohhhhhh Jos dat is Sh*t.............

Wat je aangaf is volgens mij de reden. Sluiting met een bepaalde interference door de TC waardoor signalen vervormd worden. Ik ken het probleem ook bij mijn functiedecoders van Tams FD5. Moet ik om de zoveel tijd herprogrameren, gelukkig alleen adres maar ik kan die ook niet uitlezen en dat is eigenlijk wel jammer want anders kon ik zien wat ie voor onzin uitgekramd had.

De beste oplossing. Geen ontsporingen maar ja zelfs in het echt is dat een probleem.

Suc6 Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Jos

Bericht door Jos »

Ja, dat is het zeker Rob :)
Om die reden schaf ik ook geen selectric decoders meer aan totdat ik een oplossing weet. Alles is DCC de laatste tijd.

Groetjes,
Jos

marco

Bericht door marco »

Jos ik heb geen selectrix decoders.Maar bij enkele van mijn loks met DCC decoder.
Gaan deze bij een kortsluiting spontaan rijden in volle vaart ik heb toen de analoogherkenning uitgezet en het probleem was opgelost.Maar nogmaals ik weet niet of selectrix decoders ook analoog kunnen rijden.

Groetjes marco

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Ja Sx-decoders kunnen analoog rijden. Dat is ofwel een automatische feature (huidige DHL-160 is DC/Sx/DCC => decoder 66838 en gelijke) of je moet het programmeren in de Sx-modus (snelheid = 0) in de oudere decoders type (DHL-100, 66836/66830 en gelijke).

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Rob Fongers

Jos,

Heb je al eens geprobeerd om met Trix te bellen en het probleem voor te leggen? Ik heb een beetje vergelijkbaar probleem met de Tams FD 5 functie decoder. Als er sluiting is, dus geen bang uit, dan veranderen de adressen ook. Je weet functiedecoders zijn niet / moeilijk uitleesbaar dus weer adres erin. Ook balen maar geen 36 stuks, heb ik ff geluk :D :D . Tams heeft me een mogelijke oplossing gegeven dus vandaar mijn vraag.

Nu realiseer ik me ook dat Martin B een lamp tussen de voeding en de baan heeft die gaat branden als er sluiting is. Ik ga dat eerst eens proberen ondanks dat ik de onderdelen al besteld heb.

Grtz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Jos

Bericht door Jos »

Hoi Rob,

Ik heb de vraag al eens gesteld bij Rautenhaus, fabrikant van Selectrix decoders. Zij hadden absoluut geen idee en ook nog nooit van dit probleem gehoord.
Dank je voor het meedenken :D

Groetjes,
Jos

Rob Fongers

Jos,

Standaard uitdrukking heh Dass habe Ich nicht Gewusst.......... :mrgreen: :mrgreen:

Nou lamp gaat branden en spanning zakt ineen dus geen goed idee voor het moment. Zal tzt nog eens gaan spitten waar het probleem zit, kleine sluiting of zo dus weer genoeg te doen.

Misschien dat Martin hier een antwoord op heeft, alle wagons zijn gedetecteerd.......heeft dat er wat mee te maken?

Grtz Rob

Grtzz Rob

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Jos schreef:Ik heb de vraag al eens gesteld bij Rautenhaus, fabrikant van Selectrix decoders.
Rautenhaus produceert geen decoders, dat doet Doehler&Haass. Misschien kan je je vraag daar eens voorleggen. En anders kan je misschien eens proberen bij MTTM (deze hebben nl een Sx-gerelateerd forum). Niet geschoten altijd mis.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Onderwerp starter
Jos

Bericht door Jos »

Ahhhh, de schurken. Ze vertelden me op de beurs in Neurenberg dat ze alles zelf produceren :geek:
Dank voor de tip Robert, zal dat binnenkort eens doen.

Groetjes,
Jos

Plaats reactie