13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Wizz
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2022 21:06
Locatie: Leiden

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door Wizz »

Ik kom net als vorig jaar weer lekker kijken en neuzen. Je komt altijd wel weer een dingetje tegen voor je baan.



JohanBR64
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2023 17:53

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door JohanBR64 »

Zondag op de planning.


Binnen: Fleischmann piccolo, Minitrix, Roco, z21. Buiten: LGB, Massoth. Besturing:Traincontroller 9 @ Windows 10.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door Hoontje »

Ik sta met mijn modellen en nieuwe handmonsters, op de stand van Benelux spoor.
In 1:160 heb ik de laadkistenaanhanger en trekker bij. En nog een aantal andere modellen.
Ook veel kant en klare.

Tot ziens,
Groetjes

Hoontje



thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door thevandijks »

Rijswijk valt op N gebied altijd wat tegen, banen waren wel leuk. Markt was een ongelofelijke hoeveelheid H0 meuk dat het bekijken toch eigenlijk niet waard was.

Groet Hans



Riem
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door Riem »

Dat is helaas ook de reden dat ik niet meer naar Rijswijk ga, terwijl het voor mij naast de deur is.



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door FidOo »

Toch bijzonder hoe mensen kunnen verschillen van mening, ja h0 was het leeuwendeel. Maar dat is altijd een elke beurs.

Ik vond wel dat er genoeg N aanwezig was.

Helaas was hans er niet, maar dat was natuurlijk al bekend. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

JohanBR64
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2023 17:53

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door JohanBR64 »

Ik ben helaas niet geweest. Zal je altijd zien heb ergens zin in om te gaan kijken ben je uitgerekend dat weekend ziek.


Binnen: Fleischmann piccolo, Minitrix, Roco, z21. Buiten: LGB, Massoth. Besturing:Traincontroller 9 @ Windows 10.
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door Sibbesuisje »

Ik ben het met Joost eens. De verkoop had best wat n-spoor. Tuurlijk overheerst H0, maar ik heb zelf lekker kunnen struinen.
De banen hadden helaas weinig N (altijd leuk voor inspiratie) maar van mooie H0 en smalspoorbanen kan ik net zoveel genieten 😊


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
tothebeach
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 14:27
Locatie: Gelderland

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door tothebeach »

Afgelopen weekeinde bij op het expertiseplein bij de workshop 'verweren van wagons' was het gezellig druk. We (Tjalling en ik) hebben weer veel mensen geholpen de eerste stap te nemen bij het verweren. Ze vonden het leuk om te doen en het was daardoor ook erg gezellig.

Wat heel leuk was, waren de korte bezoekje van enkele deelnemers van vorig jaar. Ze wilden ons nog (een keer) even bedanken voor de workshop. Ze vonden het ook fijn dat we er weer stonden. Van enkelen hebben we zelfs foto's gezien van de vervolg verweerprojecten na de workshop. Een betere pluim konden we niet krijgen.
Daarnaast hadden zeker op zondag een leuk aantal kinderen die ook hun wagon gingen verweren. En dat deden ze vol ijver, met de nodige concentratie en leuke resultaten.

Ik ben ook nog de beurs rondgegaan, maar een verslag daarvan volgt later deze week.

Interessant vind ik de bovenstaande discussie. N-spoor is ondergeschikt, dat merk ik ook, terwijl ik h0 spoorder ben. Maar ik kan genieten van goed uitgewerkte modelbanen. Er stonden twee pareltjes, HP Sieltief en Müsum 1896 die hun gelijke eigenlijk niet hadden op deze beurs. Beiden zijn gebouwd op schaal Z, weliswaar een fractie kleiner, maar kwalitatief waren ze beter dan de modelbanen op grotere schaal.

Maar ik maak me zelf ook schuldig aan het fenomeen. Afgelopen herfst heb ik mijn eerste N-wagen vervuild. en daar moet ik wel meer aandacht aan gaan besteden. Volgend jaar staan we er weer, dus help me herinneren, zodra ik weer een aankondiging doe over deze beurs, dat ik me meer ga richten op N-spoor.

Het was een mooi weekeinde waar we weer goed op terug kunnen kijken. Volgend jaar staan we dus weer op het expertiseplein.

Groet,
michel


Groet,
Michel


_____________________________________________
Website Rangeerbanen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
tothebeach
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 14:27
Locatie: Gelderland

Re: 13 en 14 januari 2024 Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk

Bericht door tothebeach »

Vanwege de workshop heb ik op zaterdag nog even de mogelijkheid genomen om rond te kijken, en dat was maar goed ook, op de zondag ben ik nauwelijks van mijn plaats afgekomen. Wat viel mij op?

bij de A4 diorama's stond een heel leuk diorama van een smalspoormuseum. Het zat grappig in elkaar en het zou zo ook functionerend gebouwd kunnen worden. Het gaf mij wel ideeën over wat je kunt bereiken op een klein oppervlak:
Afbeelding

Copper Wort was een mooie baan met oog voor veel detail. Wel iets te schoon naar mijn mening, maar daar moest ik dan maar doorheen kijken.
Afbeelding

Wat erg leuk was waren twee spoor Z baantjes. Halteplatz Sieltief was een pitoresk plaatje als modelbaan. Veel groen en idylle:
Afbeelding

Müsum 1896 was een technisch hoogtestandje. Veel zelfbouw en daardoor gepriegel. Knap werk in een apart tijdperk. Het heeft de bouwer wel wat hoofdbrekens opgeleverd, maar daar kijkt hij nu anders op terug :)
Afbeelding

Afbeelding

En dan een baan waar ik naar uitkeek. Nou ja, misschien niet de baan, maar eerder het verhaal: Noah's ark van Luc de Martelaer. Luc geeft aan zijn modelbanen altijd een extra dimensie en dat is het verhaal achter de modelbaan. Zonder dat verhaal, mis je driekwart van de aankleding. en dat maakt Luc zijn banen altijd tot een punt om naar uit te kijken. ook deze keer weer.
Afbeelding

En dan stonden daar ook Valentijn en Samuel:
Afbeelding

Scheldekaai van Hans Niemeijer, die speciaal op verzoek de bruggen liet draaien:
Afbeelding

en Franck Combe met Le Temple d’Osiris
Afbeelding
een apart baantje met zeker een leuk thema en leuk uitgewerkt.

Meer plaatjes en toelichting is te lezen op mijn blog


Groet,
Michel


_____________________________________________
Website Rangeerbanen
Plaats reactie