Altenburg an der Donau

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

kanarie
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door kanarie »

misschien een opslag verlaad station voor kisten en vaten met groente of zoiets ketelwagen voor de brandstof van de boot en allerlei voorraden voor de boot touw/ anker /voeding
groetjes
kees


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2231
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door traiNiac »

Of een laadplatform voor boomstammen, met een Derrick kraan? Containers kan toch wel? ECT werd al in 1966 opgericht.


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Iets van graan overslag is ook mooi( zit ook vaak langs kanalen), verder zou je iets met papier of staal verwerkende industrie kunnen doen.

Dat laatste daar zit de spoorlijn Hagen-Siegen vol mee, dat kan je via google wel aardig bekijken denk ik.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1449
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door tv_man »

Had altijd een beetje de indruk dat containervervoer veel recenter was. Maar blijkbaar was het er toch iets eerder, in zekere mate zelfs in het oostblok, al kwam het daar wat later (en de Altenburg and der Donau ligt aan de Donau ergens ter hoogte van Oostenrijk-Slowakije-Hongarije, dus de ECT is niet helemaal om de hoek :D).

Het lijkt erop dat er aan de Donau (en andere grote rivieren waar de waterstand wel eens pleegt te variëren) schepen soms niet direct aan de kade liggen maar aan een drijvend ponton (dit heeft vast een mooie term, maar ik heb geen kaas gegeten van scheepvaarttermen!), moet eens kijken of dat rond 1980 gebruikelijk was. Het zou er namelijk weer een beetje interessanter uitzien dan een gewone kade :) Al is dat ook niet verkeerd.

Nog een foto van de situatie met het schip dat ik heb (hij is misschien een beetje aan de kleine kant vergeleken met een trein) De tafelrand is zo ook direct zichtbaar.
IMG_20240324_164550.jpg
IMG_20240324_164550.jpg (30.26 KiB) 379 keer bekeken


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1449
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door tv_man »

Wel, er gaat één dezer dagen water (2 component epoxy resin water) in de rivier gegoten worden.

Omdat de rivier aan de tafelrand ligt heb ik van styreen een muurtje gebouwd dat na het gieten *hopelijk* netjes los te krijgen is. Zit erop met plakband en houtlijm (er komt maar 4-5mm water in de rivier dus het hoeft geen hoge druk te weerstaan)

Ik ga ervan uit en hoop dat de houtlijm alle gaatjes en kiertjes dicht zodat de epoxyhars niet op de vloer terechtkomt. De bodem van de rivier heb ik meerdere keren geplamuurd en geschilderd, dus dat zou in orde moeten zijn. Zal de boel in meerdere delen gieten en kranten en emmers bij de hand houden voor het geval dat. Dan nog hopen dat alles echt precies zo vlak ligt als gepland.

Iemand nog tips voordat ik de boel helemaal verknoei? :D
Bijlagen
IMG_20240509_183606.jpg
IMG_20240509_183606.jpg (60.03 KiB) 286 keer bekeken


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Peter Ruifrok
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door Peter Ruifrok »

Gaat vast wel goed, zo heb ik het ook gedaan. Alleen was mijn muurtje een verf roer latje. Ik weet namelijk niet of styrene niet aan jouw epoxy blijft plakken . Dunne epoxy gaat overal door heen, dus leg een oude krant op de vloer. Succes!


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1449
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door tv_man »

Wel, het eerste laagje is zojuist gegoten, nu afwachten of hij gaat lekken - vooralsnog gaat alles nog goed - en of er ondanks alle voorzorgsmaatregelen stofdeeltjes op het oppervlak van de rivier terechtkomen voordat de boel droog is. Morgenavond foto's!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Jannesvdijk
Berichten: 116
Lid geworden op: 27 jul 2020 23:48
Locatie: Zwolle

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door Jannesvdijk »

Stofdeeltjes zie je straks toch niks meer van, mits je golfjes maakt met mod podge oid



Peter Ruifrok
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door Peter Ruifrok »

En het oppervlak van je rivier wordt toch wel stoffig 😊


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1449
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door tv_man »

Peter Ruifrok schreef: 11 mei 2024 07:44 En het oppervlak van je rivier wordt toch wel stoffig 😊
Dat staat natuurlijk vast, maar het lijkt me wel zo mooi meegenomen als de stofdeeltjes met een vochtig doekje kunnen worden weggeveegd. Nog vier uurtjes wachten.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1449
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door tv_man »

Het lijkt erop dat hier en daar ik de epoxy niet goed genoeg had gemengd want er zijn een paar plekken waar de boel na 24 uur niet netjes hard is geworden. Nu de vraag of ik ga proberen het te fixen door er nog een dunne laag nu wel echt heel goed gemengde epoxy overheen te gieten of iets anders, bijvoorbeeld de niet hard geworden delen wegpoetsen en riskeren dat het een grote knoeiboel wordt...


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

BartenThomas
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door BartenThomas »

Niet een kwestie van nog wat langer de tijd geven?



Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1449
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Altenburg an der Donau

Bericht door tv_man »

Waarschijnlijk is dat het verstandigste om in ieder geval mee te beginnen. Andere delen zijn wel gewoon echt hard trouwens.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie