Dank voor het volgen Pascal, de Arduino code staat op mijn GitHub pagina, zoals je wellicht hebt gezien.
Nee ik ken het sporenboek niet van Vriezenveen, ik ga daar eens in duiken!GerardWassink schreef: ↑03 mar 2025 19:33Dank voor het volgen Pascal, de Arduino code staat op mijn GitHub pagina, zoals je wellicht hebt gezien.
Ken je “Het sporenboek van Vriezenveen”?
Ik vond het door online te zoeken, er staat veel informatie in over de omgeving, de industriën, het originele sporenplan en de spoorhaven.
Kijk eens hier voor het boek.Klinge schreef: ↑05 mar 2025 12:42Nee ik ken het sporenboek niet van Vriezenveen, ik ga daar eens in duiken!GerardWassink schreef: ↑03 mar 2025 19:33 Ken je “Het sporenboek van Vriezenveen”?
Ik vond het door online te zoeken, er staat veel informatie in over de omgeving, de industriën, het originele sporenplan en de spoorhaven.
Dank Sjaak.
Haperingen worden vooral veroorzaakt door vuil en/of slechte stroomvoorziening. Zorg dat rails en wielen schoon zijn en de rails overal optimaal van stroom worden voorzien. Niet lekker aansluitende wisseltongen zijn nog wel eens een oorzaak, daarom werk ik altijd met punstukpolarisatie.GerardWassink schreef: ↑18 apr 2025 08:54 Tijdens de bouw zal ik af en toe video's maken van de vorderingen.
Klik hier voor een video van de eerste proefrit.
Zoals je ziet zitten er nog wat haperingen in als ik langzaam over die wissel rijd.
Hebben jullie daar ook last van, en zo ja, hoe verhelp je dat?
Ik gebruik ook puntstuk polarisatie, moet dit alleen nog wel even goed door-testen…shoven schreef: ↑18 apr 2025 11:13 Haperingen worden vooral veroorzaakt door vuil en/of slechte stroomvoorziening. Zorg dat rails en wielen schoon zijn en de rails overal optimaal van stroom worden voorzien. Niet lekker aansluitende wisseltongen zijn nog wel eens een oorzaak, daarom werk ik altijd met punstukpolarisatie.
En uiteraard moet je loc-motortje en overig binnenwerk gewoon soepel functioneren, ook bij lage toeren.![]()