Soort verf

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Bas71

Soort verf

Bericht door Bas71 »

Ik ben van plan om mijn potjes enamel verf (Revell/Humbrol) te gaan vervangen door verf op waterbasis.
Dit is voor allerhande karweitjes met penseel zoals muren van huizen,rails,poppetjes enz. te schilderen.
Ik heb er nu een paar van Revell in de vierkante potjes maar deze vindt ik erg dik.
Wat raden jullie mij aan om te gaan gebruiken.

Met vriendelijke groet
Bas

Rotterdam-Oost
Garst/Winschoten
1975-1980
Z21 start+wifi

neudalhausenstadbahn

Re: Soort verf

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik zou gewoon revell gebruiken( doe ik bij m'n ouders ook) alleen wat verdunnen met water. Doe trouwens wel iets van een schud kogel in die potjes, dat hebben ze echt wel nodig. Neemt niet weg dat wat andere verven proberen geen kwaad kan, ben je wel bewust van wat de pigmenten in verf wel en niet kunnen.

Ik gebruik al zo lang muurverf dat ik de laatste 20 jaar alleen een enkele keer vallejo metallic heb gebruikt en de laatste 1,5 jaar gebruik ik regelmatig bij m'n ouders de Revell verf en die bevalt mij redelijk goed( ik vind het alleen slecht mengen maar dat is simpel op te lossen). De regel blijft met alle verf is hij te dik dan gewoon verdunnen.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie