Mijn naam is Lucas en ben weer begonnen om een modelspoorbaan te gaan bouwen. Mijn ruimte is
315 × 95 cm. Het word duits materiaal in tijdperk III vooral stoom, maar ook diesel. De maximale lengte van de treinen zal rond de 70 á 80 cm zijn. En wil de baan digitaal maken.
Hieronder wat foto's van mijn tafel en het voorlopige baanplan. Adviezen en suggesties zijn van harte welkom!
Dank jullie wel voor de adviezen! Ik denk inderdaad dat ik het schaduwstation meer naar voren haal. De diepte van 95cm is op zich geen probleem, ik kom er gemakkelijk bij bovenop de baan. Ja, vind de brug achterin ook zeker mooi! Ik ga weer aan de gang om te kijken voor het schaduwstation meer naar voren te brengen. Updates volgen.
Nogmaal dank jullie wel voor advies en suggesties.
Ja nu kun je idd nog makkelijk er bij, aan de muurkant, maar zet nu eens op 70cm van de voorkant, op de hoogte die je daar voor ogen hebt, eens een huisje, of een paar modelbomen, steek een paar penselen of iets dergelijks in een doos, die op de hoogte staat, waar je dan ook dingen gaat opbouwen, probeer dan nog eens of je zo makkelijk een wagon kunt oppakken, die vlak voor de muur staat, zonder dat je die objecten raakt.
ik ben met mijn 1.84 lengte, niet de kleinste en niet de grootste, maar ben blij dat ik door ervaring inmiddels weet, dat 80cm al bijna teveel is en het nu dus merendeel bij goed 70cm laat.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
Ik zou de baan op zwenkwielen zetten zo re zien heb je ruimte zat om de baan te verplaatsen.
Ik heb zelf een baan van 305 x 120 cm endie staat op grote zwenkwielen en verplaats hem regelmatig.
Wel grote wielen nemen dat rijd het lichtst.
Het schaduwstation heb ik 40 cm onder het blad zitten en is 60 cm breed in de andere 60 cm heb ik een lang gerekte helix met een hellingspercentage van 2 %.