Spoorlight - Een nieuwe generatie binnenverlichting

Hier het forum van WouterdeBanaan

Onderwerp starter
WouterDeBanaan
Elektronica/Commercieel

Re: Spoorlight - Een nieuwe generatie binnenverlichting

Bericht door WouterDeBanaan »

Peter bedankt voor het compliment! :D

----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen

Onderwerp starter
WouterDeBanaan
Elektronica/Commercieel

Bericht door WouterDeBanaan »

Het gaat niet altijd goed, door een kleine productiefout (100% mijn schuld 7(8)7 ) heb ik nu (Fleischmann) 150mm verlichting voor de discorijtuigen.
Mocht er echt interesse in zijn laat het weten, de meeste ga ik zelf van normale LED's voorzien. :lol:

----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen

DirkWaddinxveen

Bericht door DirkWaddinxveen »

Goedenavond,

ik heb nog een Lima train 163924 de Lufthansa "donald duck". kun je hier ook iets voor maken. Misschien ook de frontlichten gelijk aanpakken?
Ben benieuwd.

Groet,
Dirk
Afbeelding

mini rijder

Bericht door mini rijder »

@DirkWaddinxveen misschien dat de printplaten van de Modelbahn Union ET 403 passen of passend zijn te maken.
https://www.dm-toys.de/en/list/search/e ... 0part.html

Groetjes: Robby

FidOo

Bericht door FidOo »

Lijkt me een beetje kostenintensief, van Lima heeft alleen de motorwagen stroomafname, de rest zul je er zelf moeten zien te maken?
De motorwagen en stuurstand hebben wel een 3e spitzenlicht bovenin, maar daar zit geen lichtgeleider achter dus heb je effectief alleen 2 punt frontsein.
Als je dat allemaal wilt aanpakken kun je net zo goed even doorsparen en die van DM-toys kopen.
Heb je tenslotte een veel mooier model met veel betere rijeigenschappen en alle technische snufjes!

Mocht je toch je Lima willen behouden, zou ik er voor kiezen om er gewoon een simpele ledstrip in te plakken. Zelf LED's inbouwen voor front/sluitverlichting (gewoon in de kap plakken) en de koppelingen vervangen voor stroomvoerende koppeligen 2polig.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie