Ooit begonnen met idee om te snijplotten, meerdere lagen op elkaar, werd slap, ontwerp was niet naar mijn zin.

Toen kwam Petr bij de club en hielp me een 3d print model te maken.

De verschillende boven schuiven over Märklin spoor 1 bovenleidingdraad profiel.
Al een heel eind, maar nog niet helemaal naar mijn wens, de portalen wou ik niet zichtbaar tussen de grijze dakdelen, omdat de dakbedekking daarover heen ligt, en meer witte ramen tussen de dakpanelen. Bovendien bleek het ontwerp toch nog wat te breed en kwamen de palen in de blinde geleide strook van het perron uit.
Toen zelf op eigen laptop het 3d model van Petr (extrusie van een zelfgemaakt fonts, ja aparte manier), overgetekend in fusion360 en de maten aangepast. De dak delen in wit geprint omdat de binnenkant van de kap vaak wit is en de ramen ook. Daaroverheen dan donkergrijze plakken dakbedekking lijmen, speciaal haaks de toplaag geprint zodat je geen storende lijnen ziet.
Zicht van onderen:

Portalen ook in 3 kleuren geprint, iets meer detail op de bambulabs printer mogelijk dan op de prusa van Petr.

Dakdelen geprint in wit, met gleufje om 3mm COB led strip te monteren (sommige vergeten en opnieuw gedaan)

Na loshalen zien de support er heel vreemd uit..

De delen zwarte boven over de messing profielen geschoven en de witten delen er op geklikt.

Dan de delen beleggen met donkergrijze plakken als dakbedekking, op de nok komt ook nog. Een deel blijft open om de treinen en dubbele kruiswissel nog te zien en de kap makkelijk op te kunnen tillen.

De huidige status, nog niet af natuurlijk. Er komt nog wat op om het zichtbare messing te verbergen met zwart en ook verlichting en raampartijen in de onderste laag.

Binnenkort nog een vervolg