loc dec verlichting n-spoor
-
Onderwerp starter - Berichten: 4
loc dec verlichting n-spoor
kan iemand mij vertellen hoe je de verlichting programeert bij de n025 loc decoder
functie toets heeft geen effect op dit moment van mijn twin centre
groeten olaf alvast bedankt
functie toets heeft geen effect op dit moment van mijn twin centre
groeten olaf alvast bedankt
-
Re: loc dec verlichting n-spoor
Die hoef je niet te programmeren staat standaard geprogrammeerd op F0. Anders ff decoder resete=ten dmv CV 8=8 en kijken wat ie dan doet. Rijd de Loc overigens wel?
Rob
Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
hoe moet je hem resetten en hoe kun je kijken of de waarde 8=8 is?
sorry ben een broekie vandaag begonnen met de hobby en ja de loc rijd wel
sorry ben een broekie vandaag begonnen met de hobby en ja de loc rijd wel
-
Programeer mode van je TC kiezen, CV 8 geeft de ID van de maker in jouw geval zou het 157 moeten zijn. Als je CV8 nu op 8 programmeer krijg je een fout melding en staat ie terug in zijn originele instellingen.
Ik begrijp uit je antwoord dat je nog niks met CV gedaan heb dus eigenlijk kan het niet maar het is het proberen waard. Vergeet niet dat ik hier ook al een hoop rooksignalen
gehad heb die ik zonder vertaalster direct begreep
Maar goed beter niet.
Rob
Ik begrijp uit je antwoord dat je nog niks met CV gedaan heb dus eigenlijk kan het niet maar het is het proberen waard. Vergeet niet dat ik hier ook al een hoop rooksignalen

Maar goed beter niet.
Rob
Grtzz Rob
-
wat je zecht klopt de waarde heb ik op 8 gezet en gevonden wat je bedoelt dan proggrameert hij en zet hem op 157
is dat dan ok gelijk het adres waar hij op moet rijden???????
nu doet ie niks meer namelijk ok niet op het adres waar die op stond dat was 4!!!!
ik snap er echt helemaal niks meer van ...........
ga wel ff kijken of er een workshop voor is want dit vind ik echt niks leuk zoon hobby met van die duidelijke beschrijvingen!!!!
terwijl het voor vanaf 4 jaar is bedoeld!!! nou ik ben 25 en kom er echt niet uit.............zecht dit iets over mij of over die beschrijvingen.........
iniedergeval bedankt rob en we houden nog wel ff contact zo.... als het aan mij licht....
groetjes olaf
is dat dan ok gelijk het adres waar hij op moet rijden???????
nu doet ie niks meer namelijk ok niet op het adres waar die op stond dat was 4!!!!
ik snap er echt helemaal niks meer van ...........

ga wel ff kijken of er een workshop voor is want dit vind ik echt niks leuk zoon hobby met van die duidelijke beschrijvingen!!!!
terwijl het voor vanaf 4 jaar is bedoeld!!! nou ik ben 25 en kom er echt niet uit.............zecht dit iets over mij of over die beschrijvingen.........
iniedergeval bedankt rob en we houden nog wel ff contact zo.... als het aan mij licht....
groetjes olaf
-
Olaf,
Don't Panic
Dit behoort tot de beginnersproblemen, ik snap je wilt alles tegelijk maar het is net zoals je een nw telefoon heb. Documentatie lezen brengt een heleboel wijsheid. Dit is niet kwaad bedoeld maar gewoon een situatie die ik ook heb meegemaakt en nog steeds beoefen, tot schade en schande
Maar 2 the point. Doordat je de CV 8 op 8 gezet heb is alles weer op de standaard waarde terug gezet, ideaal hulpmiddel als je de weg kwijt bent. Je adres is nu 3, kijk in CV 1 en je zal 3 zien. Als je hem op 4 wil hebben vul je 4 in en enter. In de Handleiding van Kühn staat alles netjes beschreven en kan je gelijk zien wat de voor Kühn van toepassing zijnde CV's zijn. De standaard zijn gelijk voor de meeste merken maar de Reset is alleen bij Kühn CV 8 op 8. Oefening baart kunst.
Suc6 ermee en vragen staat vrij
Rob
Don't Panic

Dit behoort tot de beginnersproblemen, ik snap je wilt alles tegelijk maar het is net zoals je een nw telefoon heb. Documentatie lezen brengt een heleboel wijsheid. Dit is niet kwaad bedoeld maar gewoon een situatie die ik ook heb meegemaakt en nog steeds beoefen, tot schade en schande

Maar 2 the point. Doordat je de CV 8 op 8 gezet heb is alles weer op de standaard waarde terug gezet, ideaal hulpmiddel als je de weg kwijt bent. Je adres is nu 3, kijk in CV 1 en je zal 3 zien. Als je hem op 4 wil hebben vul je 4 in en enter. In de Handleiding van Kühn staat alles netjes beschreven en kan je gelijk zien wat de voor Kühn van toepassing zijnde CV's zijn. De standaard zijn gelijk voor de meeste merken maar de Reset is alleen bij Kühn CV 8 op 8. Oefening baart kunst.
Suc6 ermee en vragen staat vrij
Rob
Grtzz Rob
-
beste rob ok dat heb ik nu gecontroleert en weer terug op 4 gezet maar nog steeds niks..............
heb cv waarde 1 op 4 gezet
als ik in fmz ga rommelen dan rijdt hij wel op en neer verlichting gaat tussendoor aan uit maar daar blijft het bij
ik hoop dat die winkel waar ik het vandaan heb maandag is geopend ga ik daar wel ff heen mogen ze me het haarfijn uitleggen..........
ben er nu echt ff klaar mee.......
en mischien ga ik nog wel ff langs een kennis die hier ok wel veel van af moet weten hoop dat ie ff tijd voor me kan vinden.
groetjes olaf
heb cv waarde 1 op 4 gezet
als ik in fmz ga rommelen dan rijdt hij wel op en neer verlichting gaat tussendoor aan uit maar daar blijft het bij
ik hoop dat die winkel waar ik het vandaan heb maandag is geopend ga ik daar wel ff heen mogen ze me het haarfijn uitleggen..........
ben er nu echt ff klaar mee.......
en mischien ga ik nog wel ff langs een kennis die hier ok wel veel van af moet weten hoop dat ie ff tijd voor me kan vinden.
groetjes olaf
Hoi,
Met alle respect voor dit toppic en hopend op een oplossing voor het probleem, maar
is het niet beter dit draadje te verplaatsen naar het "digitale vraagbaak"?
mvg
Freddy(spoor65)
Met alle respect voor dit toppic en hopend op een oplossing voor het probleem, maar
is het niet beter dit draadje te verplaatsen naar het "digitale vraagbaak"?
mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Olaf,
Het licht doet het dus wel af en toe. Wat zijn de stappen die je op je TC gebruikt? 14-27 of 28-128. verander die eens en kijk wat er dan gebeurd.
Grtz Rob
Het licht doet het dus wel af en toe. Wat zijn de stappen die je op je TC gebruikt? 14-27 of 28-128. verander die eens en kijk wat er dan gebeurd.
Grtz Rob
Grtzz Rob