Ik heb van de week een pakketje gekocht van "Testors" bij de hobby winkel om zelf decals te printen.
In dit pakketje zit een CD-rom een spuitbusje met een soort bindmiddel en 2 velletjes papier.
Heeft iemand hier ervaring mee???
Het lukt mij niet om zelf een afbeelding in te voegen
Zelf decals printen
Re: Zelf decals printen
Het product niet kennende denk ik dat je hier twee vellen decalfolie hebt en een spuitbus blanke lak. Op de cd zit misschien een eenvoudig grafisch programma. Je kunt ook een ander grafisch programma gebruiken om plaatjes te maken/bewerken. Vervolgens print je ze op de goede kant van de folie, spuit een laagje of twee drie blanke lak over de folie, laat je het goed drogen, knip je de decal uit en plaatst hem met behulp van water waar je 'm hebben wilt. Gewone blanke lak werkt in principe ook.
Het kan ook zijn dat je iets anders hebt.
Het kan ook zijn dat je iets anders hebt.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Trambaan (diorama)
Let wel even op of je het juiste decalpapier hebt voor je printer, er is nl inkjet en laserdecalpapier. Het verkeerde papier door de printer vind de printer over het algemeen niet fijn.
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ik heb het juiste papier, spuitbusje en software zit er ook bij.
In de software zit de optie om een afbeelding te importeren, als ik daar op klik verschijnt er een pop-up met een verwijzing naar de cd-rom.
Vanaf daar kom ik dan niet verder
In de software zit de optie om een afbeelding te importeren, als ik daar op klik verschijnt er een pop-up met een verwijzing naar de cd-rom.
Vanaf daar kom ik dan niet verder
Je kunt in principe welk tekenprogramma dan ook gebruiken (paint misschien net niet, maar denk aan inkscape, gimp, corel draw, paint shop etc.) Het is dan alleen handig om er een beetje op te letten dat je een beetje zuinig bent met het decalpapier, dus dat je meerdere decals tegelijk tekent en die allemaal op de bovenrand van het papier print. Zo kan je het nog een keer gebruiken. Ook is het nuttig om eerst een testprintje te doen voor je op het decalpapier print.
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
Als je printer kleinere papierformaten aan kan dan is het handig je papier op een kleiner formaat te knippen. Bijvoorbeeld in 2-en (A5-formaat) of zelfs in vieren (A6-formaat). Je hoeft dan niet eerst een heel A4 vol te printen voordat je er iets uit gaat knippen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.