Graag leg ik even mijn vraagje aan jullie voor.
Gezien de kosten zit ik met een voor mij klein probleempje.
Ik ben van plan om drie digitale treinen op mijn baan te laten rijden en heb nu een loc boss 6865 en heb dus een booster nodig.
Maar nou heb ik verder zitten kijken en nu lijkt mij een twin-center ook wel iets.
Mijn vraag is deze, heb ik met een twin-center 6802 dan wel genoeg vermogen om deze treinen te laten rijden of moet ik daar evengoed nog een booster bij aanschaffen. En is deze twin-center 6802 geschikt voor n-spoor.
sandor
Booster
Re: Booster
sandor,
Ik Denk dat een twin-center uiteindelijk duurder is dan een booster.
maar als je ook in de toekomst niet meer wilt laten rijden dan 3 treinen,
waarom dan niet kiezen voor een multimaus, dan ben je voor pakweg €75 klaar en als je de loc boss dan verkoopt zelfs voor minder.
Mvg
Freddy
Ik Denk dat een twin-center uiteindelijk duurder is dan een booster.
maar als je ook in de toekomst niet meer wilt laten rijden dan 3 treinen,
waarom dan niet kiezen voor een multimaus, dan ben je voor pakweg €75 klaar en als je de loc boss dan verkoopt zelfs voor minder.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
De suggestie van Freddy is een aardige. Ik heb een Multimaus en die stuurt een baan aan waarop regelmatig 12 treinen tegelijk rijden, zonder problemen. En als je toch een booster nodig hebt kost je dat een tientje of 3 bij de MM.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Sandor,
Naar ik heb begrepen kan de LOKBOS tot maximaal 4 treinen tegelijkertijd laten rijden indien je een sterkere trafo gebruikt. Dit staat in de Lokbos handleiding.
Op mijn baan heb ik 14 treinen maar er rijden er hooguit 4 tegelijkertijd. Iedereen vraagt hoeveel boosters heb je dan nodig.
Het antwoord is geen enkele. Mijn standaard LENZ centrale kan het allemaal aan.
Wel worden al mijn wissels en seinen gevoed uit een externe trafo en niet uit de digitale rijstroom.
Dus ik denk dat als je met drie treinen tegelijkertijd rijdt dat je rustig meerdere treinen op de baan kan hebben met de lokbos.
Dus geef niet onnodig geld uit aan boosters, voedingen en kabels als er niet meer dan 4 treinen tegelijkertijd rijden.
mvrgr,
Rob
Naar ik heb begrepen kan de LOKBOS tot maximaal 4 treinen tegelijkertijd laten rijden indien je een sterkere trafo gebruikt. Dit staat in de Lokbos handleiding.
Op mijn baan heb ik 14 treinen maar er rijden er hooguit 4 tegelijkertijd. Iedereen vraagt hoeveel boosters heb je dan nodig.
Het antwoord is geen enkele. Mijn standaard LENZ centrale kan het allemaal aan.
Wel worden al mijn wissels en seinen gevoed uit een externe trafo en niet uit de digitale rijstroom.
Dus ik denk dat als je met drie treinen tegelijkertijd rijdt dat je rustig meerdere treinen op de baan kan hebben met de lokbos.
Dus geef niet onnodig geld uit aan boosters, voedingen en kabels als er niet meer dan 4 treinen tegelijkertijd rijden.
mvrgr,
Rob
N-spoor, LENZ systeem, Koploper, Epoche 1, 2, 3.
Ik zou zeggen: probeer het eens eer je geld uitgeeft, als het niet werkt kan je altijd nog kiezen voor een van de hier aangedragen oplossingen.