Hallo, ik ben nog steeds op zoek naar een goede hoogglans blanke lak op waterbasis. (heb er al verschillende gebruikt) Ik merk vaak dat bij een blanke lak, als ik micro set of micro sol voor het plaatsen van decals gebruik, dat of de lak begint te "werken" of te verkleuren. Uiteraard moet de lak na het plaatsen van de decals geschikt zijn voor een zijdeglans laklaag zodat de decals niet meer opvallen. Welke lakken gebruiken jullie??????
Jos
Blanke glans lak op waterbasis
Re: Blanke glans lak op waterbasis
Hallo Jos,
Dat zijn de bijwerkingen van Microsol/set op watergedragen lak. Ik spuit voordat ik de decals erop gooi een laagje hoogglans meesterbeitslak van Cetabever. Wel even 2 dagen laten uitharden en een kapje erover heen leggen tegen het stof.
mvg Bouwe
Dat zijn de bijwerkingen van Microsol/set op watergedragen lak. Ik spuit voordat ik de decals erop gooi een laagje hoogglans meesterbeitslak van Cetabever. Wel even 2 dagen laten uitharden en een kapje erover heen leggen tegen het stof.
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
hoi jos
een goede watergedraagen hoogglans bestaat niet
ik heb 33 jaar ervaring
Gr andy
een goede watergedraagen hoogglans bestaat niet
ik heb 33 jaar ervaring
Gr andy
-
hoi jos
wat verkleuren betreft is de watergedragen blankelak van sikkens zeer geschikt
die is echt blank en kleurt niet geel weg
en voor de hoogglans gewoon lak op terpetiene bazis
Gr andy
wat verkleuren betreft is de watergedragen blankelak van sikkens zeer geschikt
die is echt blank en kleurt niet geel weg
en voor de hoogglans gewoon lak op terpetiene bazis
Gr andy
Klopt, is op terpentinebasis en daar kun je gerust microsol/set opgooien.sjoef schreef:Bouwe, maar dat is
geen watergedragen lak toch?
Als je Microsol/set op een watergedragen lak gooit, dan gebeuren er dingen die je niet wilt (uitvlekken, verkleuringen e.d.).
Mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways