Ballast
Ballast
Ik wil binnenkort beginnen met het ballasten van delen van mijn baan.
Ik heb een paar Flm wissels in het zicht liggen en wil graag dat het een beetje past qua kleur.
Wat gebruiken jullie voor ballast en hoe leg je het vast? En wat is ongeveer het verbruik?
Hebben jullie ook tips waar ik dit het best kan kopen? (op ebay staan wat duitse aanbieders die leuke prijzen hebben, maar je wordt genekt door de hoge verzendkosten vanwege het gewicht)
Ik heb een paar Flm wissels in het zicht liggen en wil graag dat het een beetje past qua kleur.
Wat gebruiken jullie voor ballast en hoe leg je het vast? En wat is ongeveer het verbruik?
Hebben jullie ook tips waar ik dit het best kan kopen? (op ebay staan wat duitse aanbieders die leuke prijzen hebben, maar je wordt genekt door de hoge verzendkosten vanwege het gewicht)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Re: Ballast
Ik haal mijn ballast bij de Groenrijk. Het spul heet Mica en is in diverse kleuren te koop. Kost niet veel en er zit een behoorlijke hoeveelheid in. Ik maak gebruik van deze tip voor het vastmaken: het voorstrijkmiddel van de Gamma:
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... tlijm.html
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... tlijm.html
Fred The Railroader
Steven,
Neem je toch een emmertje en een schepje mee, je hebt een hele grote zandbak in je achtertuin.
Mvg
Wim.
Neem je toch een emmertje en een schepje mee, je hebt een hele grote zandbak in je achtertuin.

Mvg
Wim.
Ik kijk wel uit. Voor je het weet schep ik zo'n dikke Duitser mee.Wim Ros schreef:Steven,
Neem je toch een emmertje en een schepje mee, je hebt een hele grote zandbak in je achtertuin.![]()
Mvg
Wim.

Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Ik wil binnenkort even naar de xenos ik had op n-project iets gelezen van kaarsenzand om te gebruiken als ballast misschien dat het wat is.
Ga je de ballast ook aanbrengen met zo n pippetje met verdund houtlijm Steven dat was ik wel van plan???
Ga je de ballast ook aanbrengen met zo n pippetje met verdund houtlijm Steven dat was ik wel van plan???
-
Dat is decoratiezand wat ze bij de Xenos verkopen. Erg fijn en goed te gebruiken.
Fred The Railroader
Ik was wel van plan met iets van verdunde hout- of boekbinderslijm te gaan werken, of met voorstrijkmiddel.
Dat zand lijkt me wel heel erg fijn, lijkt het dan nog op stukjes steen?
Dat zand lijkt me wel heel erg fijn, lijkt het dan nog op stukjes steen?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Heb er wat van liggen en het is erg fijn. Beter dat spul van de Groenrijk pakken, dat is wat groffer.
Fred The Railroader
Ik ga van de week eens kijken bij de xenos of het bruikbaar is een mooi bruin kleurtje lijkt me wel wat als ze bruin hebben tenminste 

Het is partij handel. Niet alle kleuren zijn er altijd en als je de goede kleur hebt gevonden: koop een busje meer. Kost toch geen spreekwoordelijke bruine ****. 

Oke Martin mochten ze het hebben zal ik een potje extra meenemen wij zeggen altijd kost een scheet en drie knikkers