Opberg kist/doos
Opberg kist/doos
Beste mede spoorders,
Ik zit met een vraag / uitdaging. Ik wil mijn rijdend materiaal opbergen en et liefst in 1 kist/doos. Nu vroeg ik me af hoe doen jullie dit? Het is tevens voorbereidend op een toekomstige verhuizing.
Ik zelf heb op dit moment een flightcase zoiets als : http://www.123musicpros.com/incEngine/s ... Closed.jpg
Deze wil ik inrichten zodat ik alles kan vervoeren. Iemand zoiets gedaan, of een ander idee?
Bedankt allemaal.
Ik zit met een vraag / uitdaging. Ik wil mijn rijdend materiaal opbergen en et liefst in 1 kist/doos. Nu vroeg ik me af hoe doen jullie dit? Het is tevens voorbereidend op een toekomstige verhuizing.
Ik zelf heb op dit moment een flightcase zoiets als : http://www.123musicpros.com/incEngine/s ... Closed.jpg
Deze wil ik inrichten zodat ik alles kan vervoeren. Iemand zoiets gedaan, of een ander idee?
Bedankt allemaal.
Rory
(n-spoor website met project volgt)
Re: Opberg kist/doos
Ik bewaar mijn n-materiaal in schoenendozen, het meeste heeft gelukkig
ovp, en losse modellen bewaar ik in een aparte doos (gelukkig weinig).
Ik verzamel divers en probeer het per land geordend te houden
Met vriendelijke groet,
Tis
ovp, en losse modellen bewaar ik in een aparte doos (gelukkig weinig).
Ik verzamel divers en probeer het per land geordend te houden

Met vriendelijke groet,
Tis
Rory,
Is het natuurlijk eerst de vraag die je jezelf moet stellen,
hoeveel materiaal moet er opgeborgen worden, past het in 1 z`n koffertje of moet je iets groter.
Ik persoonlijk heb mijn rijdend materiaal nu in curver achtige boxen zitten,
die zijn er in verschillende afmetingen, kosten vergelijkbaar met die koffer, geen dr.. (bruine rakker),
zijn uitstekend afsluitbaar met een deksel en indien je toch meer dan 1 box vol hebt (en met locjes heb je dan al een behoorlijk gewicht te tillen)
dan kun je ze ook nog eens eenvoudig stapelen.
mvg
Freddy
Is het natuurlijk eerst de vraag die je jezelf moet stellen,
hoeveel materiaal moet er opgeborgen worden, past het in 1 z`n koffertje of moet je iets groter.
Ik persoonlijk heb mijn rijdend materiaal nu in curver achtige boxen zitten,
die zijn er in verschillende afmetingen, kosten vergelijkbaar met die koffer, geen dr.. (bruine rakker),
zijn uitstekend afsluitbaar met een deksel en indien je toch meer dan 1 box vol hebt (en met locjes heb je dan al een behoorlijk gewicht te tillen)
dan kun je ze ook nog eens eenvoudig stapelen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Ik heb zelf een ladenkast gemaakt waar een hoop wagons in kunnen en bij de Xenos wat plastic ladenkasten gekocht:

Verder nog wat dozen (oude kerstapkketten) en verrijdbare bakken:

Groetjes,
Jos

Verder nog wat dozen (oude kerstapkketten) en verrijdbare bakken:

Groetjes,
Jos
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
-
Hoi Rory, ik heb zelf van 2mm karton een soort inleg bakjes gemaakt om bussen in een grotere doos op te bergen, ik heb er zo even geen foto's van maar ik heb dat als volgt ingericht.
Ik heb de doos in 3 stukken verdeeld door 2 schotten van karton er in te lijmen. Hierna heb ik 6 platen karton uit gesneden die steeds precies in deze vakken paste. Hier heb ik dan weer kleine schotten van karton op gelijmd zodat je een soort E structuur krijgt waarbij de bussen dus in die op ruimte van de E structuur liggen gewikkeld in een velletje WC papier. Ik heb dan de mogelijkheid om op de bakjes met dwars vakken 7 normale bussen op te bergen en met vakken in de lengte richting ruimte voor 18 of 25m bussen.
Voor treinen kan je iets vergelijkbaars doen en of je hier nou hout, karton of kunststof doet maakt verder niet uit. Treinen kan je goed in keuken papier rollen en als je dat dan in smalle vakjes kan leggen ligt het goed beschermd. Het is makkelijk als je een steeds maar een deel van je treinen in een bakje er uit kan pakken. Als je er eentje nodig hebt die onder op ligt leg je de andere gewoon weer terug als je het bakje dat je nodig hebt er uit heb gehaald.
Groetjes Michiel
Ik heb de doos in 3 stukken verdeeld door 2 schotten van karton er in te lijmen. Hierna heb ik 6 platen karton uit gesneden die steeds precies in deze vakken paste. Hier heb ik dan weer kleine schotten van karton op gelijmd zodat je een soort E structuur krijgt waarbij de bussen dus in die op ruimte van de E structuur liggen gewikkeld in een velletje WC papier. Ik heb dan de mogelijkheid om op de bakjes met dwars vakken 7 normale bussen op te bergen en met vakken in de lengte richting ruimte voor 18 of 25m bussen.
Voor treinen kan je iets vergelijkbaars doen en of je hier nou hout, karton of kunststof doet maakt verder niet uit. Treinen kan je goed in keuken papier rollen en als je dat dan in smalle vakjes kan leggen ligt het goed beschermd. Het is makkelijk als je een steeds maar een deel van je treinen in een bakje er uit kan pakken. Als je er eentje nodig hebt die onder op ligt leg je de andere gewoon weer terug als je het bakje dat je nodig hebt er uit heb gehaald.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Ik heb ze in curver dozen zitten, 5 euro bij de Praxis. Zijn niet duur en er past genoeg in. Voor de wagons zonder doosjes heb ik lege videoboxen, deze aan de binnenkant met noppenfolie beplakt en klaar is Fred.
Fred The Railroader
Hoi Thrilly,
op n-project ben ik deze oplossing voor het opbergen van treintjes in een koffer tegengekomen: http://www.nproject.org/nl/modelspoor/t ... einen.html
Maar die ladenkast van Jos mag er ook zijn, mooi ding, zeg!
op n-project ben ik deze oplossing voor het opbergen van treintjes in een koffer tegengekomen: http://www.nproject.org/nl/modelspoor/t ... einen.html
Maar die ladenkast van Jos mag er ook zijn, mooi ding, zeg!
城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Shiroyama e yōkoso!
Hoi Allen,
Super bedankt voor de tips en trucks. Ik zal van de week eens een foto plaatsen van hoe nu, en eventueel wat ik er mee ga doen. Zit zelf te denken een kleine schuimlaag te maken in de doos alvorens alles te plaatsen. Mocht er nog iemand een idee hebben altijd welkom uiteraard.
Super bedankt voor de tips en trucks. Ik zal van de week eens een foto plaatsen van hoe nu, en eventueel wat ik er mee ga doen. Zit zelf te denken een kleine schuimlaag te maken in de doos alvorens alles te plaatsen. Mocht er nog iemand een idee hebben altijd welkom uiteraard.
Rory
Mooie oplossing met die koffers,alleen zijn ze niet meer te koop voor onder de €16,95 i.p.v. €7,50op n-project ben ik deze oplossing voor het opbergen van treintjes in een koffer tegengekomen.
Ik heb stad en land afgelopen en gesurfd om te kijken of ze nog verkrijgbaar zijn onder de €10,00,maar tevergeefs.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hoi Marcel,
Ik heb mijne toevallig van een rommelmarkt voor 3 euro. maar nieuw heb ik geen idee.
Ik heb mijne toevallig van een rommelmarkt voor 3 euro. maar nieuw heb ik geen idee.
Rory
-
[quote="The Railroader"]Ik heb ze in curver dozen zitten, 5 euro bij de Praxis. quote]
Geen Praxis in de buurt? Bij de Hema hebben ze ook dat soort dozen voor ongeveer dezelfde prijzen.
Bruce
Geen Praxis in de buurt? Bij de Hema hebben ze ook dat soort dozen voor ongeveer dezelfde prijzen.
Bruce
Sporend online op mijn site!
gister de eerste stappen gemaakt voor de inhousing van de kist. Vanmiddag naar de stad voor stof.

Rory
Voor de gene die het leuk vinden mijn kist/doos is klaar. Fotos zijn via een telefoon gemaakt maar niet super scherp. Bedankt allemaal voor de tips en tricks. 

Rory
-
Heb je ook iets van schuim onder die andere plank gedaan?
I.v.m. krassen e.d.
Bruce
I.v.m. krassen e.d.
Bruce
Sporend online op mijn site!
Hoi bruce, yep wat je boven in de kist ziet heb ik ook onder de plaat zitten. Als ik beide platen er in heb zitten is het foam plaat foam plaat foam. Allea goed bedekt dus en het gaat nergens heen.
Rory
Ziet er opzich wel goed uit,
Alleen heb ik toch wel een groot vraagteken bij deze constructie.
Zie dat alle locjes netjes schuin liggen op de plankjes, vervolgens gaat er dus nog z`n laag bovenop.
Ik zie ook elocs en treinstellen zo schuin liggen.
Wat ik mij nu afvraag, krijgen de pantograven niet een behoorlijke opdonder op deze manier, daar die toch best kwetsbaar zijn,
volgens mij vinden ze het beslist niet prettig dat er nu z`n schuine zijdelinge druk op hen komt te staan.
Had je niet veel beter een inlay kunnen maken, vergelijkbaar met standaard doosjes, dus dat ze gewoon plat liggen.
tussen dunne schuimranden dan in dit geval. en dat de volgende laag netjes op de spanten van de vakken kon rusten ipv op
de modellen zelf.
mvg
Freddy
Alleen heb ik toch wel een groot vraagteken bij deze constructie.
Zie dat alle locjes netjes schuin liggen op de plankjes, vervolgens gaat er dus nog z`n laag bovenop.
Ik zie ook elocs en treinstellen zo schuin liggen.
Wat ik mij nu afvraag, krijgen de pantograven niet een behoorlijke opdonder op deze manier, daar die toch best kwetsbaar zijn,
volgens mij vinden ze het beslist niet prettig dat er nu z`n schuine zijdelinge druk op hen komt te staan.
Had je niet veel beter een inlay kunnen maken, vergelijkbaar met standaard doosjes, dus dat ze gewoon plat liggen.
tussen dunne schuimranden dan in dit geval. en dat de volgende laag netjes op de spanten van de vakken kon rusten ipv op
de modellen zelf.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Hoi Freddy,
Hier was ik eerst ook bang voor. Bij wijze van test eerst enkele noppen met klein drupje verf ingedompeld om te zien hoe hard ze stempelen. Dit was amper maar net genoeg om de treintjes op de plaats te houden. Hier dient inderdaad wel goed rekening mee gehouden te worden. Wat wel zo is is dat de noppen super zacht zijn hierna is het pas harder. Dit werkt dus ook mee aan de veiligheid en niet slopend heit
Hier was ik eerst ook bang voor. Bij wijze van test eerst enkele noppen met klein drupje verf ingedompeld om te zien hoe hard ze stempelen. Dit was amper maar net genoeg om de treintjes op de plaats te houden. Hier dient inderdaad wel goed rekening mee gehouden te worden. Wat wel zo is is dat de noppen super zacht zijn hierna is het pas harder. Dit werkt dus ook mee aan de veiligheid en niet slopend heit

Rory
-
Gaat prima op deze manier, al een poosje met zo'n ding op pad geweest en nog nooit schade gehad. Om het nog leuker te maken.... De koffer http://www.nproject.org/nl/modelspoor/t ... einen.html gaat beter dan sommige orginele doosjes. Met de doosjes loop ik nog wel eens te trekken om ze eruit te krijgen, hier pak ik ze zo "af" zonder enig geweld. Vooral als ik ze veel in en uit moet pakken heb ik liever de koffer ipv de doosjes.Wat ik mij nu afvraag, krijgen de pantograven niet een behoorlijke opdonder op deze manier, daar die toch best kwetsbaar zijn
Ik vond dit zo'n een goed idee.
Heb het toegepast in een laatje waar de bende vroeger los in lag en je kon wachten op beschadigingen.
Nu ligt alles mooi ordelijk in het laatje en is makkelijk te pakken.
gr. Ron.
Heb het toegepast in een laatje waar de bende vroeger los in lag en je kon wachten op beschadigingen.
Nu ligt alles mooi ordelijk in het laatje en is makkelijk te pakken.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Wat ik persoonlijk nog echt een pro vond het was zo klaar stelde echt helemaal niks voor om te maken
.

Rory