peco wisseltongen
peco wisseltongen
Bij het analyseren van de nieuwe Peco wissels merk ik op dat beide wisseltongen hetzelfde potentiaal krijgen. Bij Fleischmann resulteerde dit in een probleem: flenzen van wielen streken soms net tegen de openliggende tong aan, waardoor er kortsluiting onstond. Wat is jullie ervaring hiermee met deze Peco (code 55) wissels?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Elektronica/Commercieel
Re: peco wisseltongen
Dit is bij Fleischmann niet anders! Om over te stappen op digitale besturing heb ik (weer) een startset van Fl. aangeschaft waarin ook nieuwe meegebogen wissels zitten met geleidend hartstuk. Bijna elke loc maakt sluiting op deze wissels als ze in de "binnenbocht" staan.
Sommige locs kunnen deze wissels zelf helemaal niet passeren in de binnenbocht en moeten er overheen geduwd worden, anders blijft de korstluit beveiliging aangaan. Waarschijnlijk is dit euvel wel te verhelpen door de railstaven aan de zijkanten te schilderen (roestkleur natuurlijk) maar dit moet ik nog uitproberen. Bij Peco wissels heb ik dit nog niet meegemaakt maar daar heb ik nog niet digitaal overheen gereden. Maar Pecowissels hebben over het algemeen een véél grotere radius, dus de kans dat de wielflenzen de "verkeerde" wisseltong raken is kleiner.
Veel succes, Johan.
Sommige locs kunnen deze wissels zelf helemaal niet passeren in de binnenbocht en moeten er overheen geduwd worden, anders blijft de korstluit beveiliging aangaan. Waarschijnlijk is dit euvel wel te verhelpen door de railstaven aan de zijkanten te schilderen (roestkleur natuurlijk) maar dit moet ik nog uitproberen. Bij Peco wissels heb ik dit nog niet meegemaakt maar daar heb ik nog niet digitaal overheen gereden. Maar Pecowissels hebben over het algemeen een véél grotere radius, dus de kans dat de wielflenzen de "verkeerde" wisseltong raken is kleiner.
Veel succes, Johan.
Re: peco wisseltongen
Hoi Michiel .
Het is geen probleem met stoomloks ,heb rechte gebogen en kruiswissels hier van code 55.
Als je maar zorgt dat de wielafstand goed is kan hij hem niet raken .
mvg Sjaak
Het is geen probleem met stoomloks ,heb rechte gebogen en kruiswissels hier van code 55.
Als je maar zorgt dat de wielafstand goed is kan hij hem niet raken .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093