Ik ben Philippe. Ik heb ondertussen de gezegende leeftijd van 53 jaar bereikt.
Een jaar of twee terug ben ik opnieuw begonnen met de hobby. Zoals velen onder ons ben ik begonnen met de oude Ho treinspullen vanonder het stof te halen ( Lima, Piko, Jouef....). Na een dikke dertig jaar reden die oude knarren nog verbazend goed eigenlijk. Ondertussen had ik me op internet al 'ingelezen' over digitaal en heb ik dan Koploper gedownload en geïnstalleerd. Via tweedehandssites een roco locmmaus2 en booster en een loc aangekocht. Van Rosoft de bezetmelder en interface, en het avontuur kon beginnen met een testovaal met inhaalspoor. Dankzij Wim heb ik toen de handel in werking gekregen (waarvoor nog steeds mijn grote dank !) . Volgend hoofdstuk was een Lima AM75 digitaliseren. Na een beetje googlen en een frisse Jupiler eraan begonnen en ik moet zeggen dat ik de klus zonder problemen heb kunnen klaren.
Ondertussen is er een verhuis naar een appartement ( of "flat" voor de NL vrienden ) gepland en heb ik beslist om naar N over te stappen om toch nog een iet of wat baantje te kunnen maken.
Gezien het zo moeilijk ( en duur !) is om NMBS materiaal in N te verkrijgen, ben ik van plan om Duits en tijdperk IV - V te gaan rijden. Iets à la Moselstrecke of Rheinstrecke.
Op de beurs in Houten heb ik begin dit jaar een BR101 van Arnold ( al gedigitaliseerd ) en enkele tankwagentjes kunnen kopen en bij een andere handelaar nieuwe Fl rails en enkele wissels.
Nu zaterdag ga ik terug naar Houten. Het is voor mij wel 2,5 uur rijden vanuit Brugge, maar voor mij is dit een dagje "quality time" voor mijzelf. Mijn "madam" gaat dan wel hier bij ons in de buurt, de boetiekjes onveilig maken

Ik weet nog niet of ik even langskom aan de "stammtisch" want rond dat uur ben ik waarschijnlijk nog driftig op koopjesjacht. Tot hoe laat blijft de "stammtisch" open eigenlijk ?
Nou, beste groeten aan allen van,
Philippe.